• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061810710
  • خبرنگار : 30147

صدای آژیر مرگ در محور گناباد- قاین

صدای آژیر مرگ در محور گناباد- قاین

ایسنا/خراسان رضوی جاده گناباد به قاین گرچه بخشی از شاهراه عبور میلیون‌ها نفر از جنوب کشور به شمال و شمال شرق کشور و دروازه خراسان رضوی محسوب می‌شود اما در چند سال اخیر به دلیل تکرار و افزایش آمار تصادفات و جانباختن مسافران و رانندگان به جاده مرگ معروف شده است.

جاده گناباد به قاین که خراسان رضوی را به خراسان جنوبی متصل می‌کند یکی از حادثه‌خیزترین جاده‌های مواصلاتی گناباد است به طوری که از ابتدای سال گذشته تاکنون افزون بر ۲۰ نفر در بخش‌هایی از این جاده که دو طرفه است در حوادثی ناگوار جان خود را از دست دادند.

متأسفانه در روزهای اخیر هم شاهد تصادفات ناگواری در این مسیر بودیم که در آن یکی از هموطنان جان خود را از دست داد. این در حالی است که سال گذشته فقط در یک فقره از تصادفات این محور ۵ نفر از یک خانواده جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس‌راه گناباد در همین خصوص با بیان اینکه از ابتدای شهریورماه ۳۰ درصد افزایش تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل در مسیر جاده گناباد به عنوان محور ورودی خراسان رضوی از جنوب کشور را داشته‌ایم، به ایسنا گفت: با توجه به پیک ترافیک اربعین زائران دهه آخر صفر در این محور ۶ تیم پلیس‌راه و دو تیم از راهداری و پنج تیم از نیروی انتظامی شهرستان در محور مستقر بودند.

علیرضا حاجی علی عامل اصلی تصادفات را حجم ترافیک، انحراف به چپ، عدم توجه به جلو، رعایت مقررات توسط رانندگان و عجله و شتاب و تخطی از سرعت دانست و افزود: دو طرفه بودن جاده گناباد تا قاین به طول ۳۲ کیلومتر باعث افزایش آمار واژگونی و تصادف شده است.

صدای آژیر مرگ در محور گناباد- قاین

وی بیان کرد: بی‌توجهی به جلو به عنوان یکی از مهمترین علل تصادفات بسیار حائز اهمیت است، همچنین انتظار می‌رود رانندگان هنگام رانندگی از حرکات مخاطره آمیز و سرعت غیرمجاز خودداری کنند.

حاجی علی همچنین توصیه کرد با توجه به وضعیت جاده تا زمان تکمیل باند دوم از عجله و شتاب پرهیز کرده و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

وی در خصوص حادثه روز گذشته گفت: به دلیل تجاوز به چپ خودرو پراید و برخورد با خودرو پراید دیگر و همچنین خودرو ۲۰۶ در کیلومتر ۷۵ محور قاین_ گناباد بین روستای برجوک و نجم‌آباد یک نفر کشته شد و تعداد ۳ نفر مجروح شدند.

دو بانده شدن جاده گناباد_قاین نیازمند اعتبار

ابوالفضل شاکری معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد در گفت وگو با ایسنا گفت: تکمیل طرح دوبانده کردن جاده گناباد به قاین به عنوان حادثه‌خیزترین مسیر جنوب شرقی به شمال ایران با کمبود اعتبار مواجه است.

وی با بیان اینکه تکمیل آن نیازمند حدود ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار است، افزود: اختصاص این اعتبار در اولویت طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی شهرستان گناباد است.

صدای آژیر مرگ در محور گناباد- قاین

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد با اشاره به اینکه منتظر تخصیص اعتبارات ملی به این پروژه هستیم، اظهار کرد: انتظار داریم با توجه به حادثه‌خیزی این مسیر نسبت به تکمیل آن تسریع شود.

۲۶ نفر جان خود را در محدوده جاده گناباد به قاین از دست دادند

هادی محمدپور نماینده شهرستان‌های گناباد و بجستان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت:‌ متأسفانه سال گذشته ۲۶ نفر جان خود را در محدوده جاده گناباد به قاین از دست دادند.

هادی محمدپور با بیان اینکه این جاده به عنوان یکی از حادثه‌خیزترین جاده‌ها است که تاکنون منجر به فوت تعداد زیادی از هموطنان شده است، افزود: بهسازی و اتمام پروژه ابتدایی پیچ جعفرآباد به عنوان یک نقطه حادثه‌خیز نیازمند تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: چند ماه از اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی که برای تکمیل جاده گناباد_قاین اختصاص یافته می‌گذرد و به دلیل کندی در روند سیستم بانکی اعتبار فوق تاکنون تخصیص نیافته است.

صدای آژیر مرگ در محور گناباد- قاین

نماینده شهرستان‌های گناباد و بجستان ادامه داد:‌ جاده گناباد به قاین یکی از جاده‌های حادثه‌خیز جنوب خراسان رضوی به شمار می‌رود. بیشترین تصادفات و سوانح منجر به فوت در جاده حادثه‌خیز گناباد به قاین در فاصله ۳۲ کیلومتری دوطرفه رخ می‌دهد که در این خصوص خواستار توجه وزارت راه و شهرسازی و سیستم بانکی نسبت به تخصیص اعتبار هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین از تعریض جاده گناباد به بجستان و آغاز عملیات اجرایی چهار بانده کردن پنج کیلومتر ابتدایی از گناباد به سمت بجستان خبر داد.

اینکه بسیاری از جاده‌های نه تنها خراسان رضوی بلکه کشور نیز غیر استاندارد و غیر ایمن هستند برکسی پوشیده نیست اما از رانندگان انتظار می‌رود هنگام تردد در مسیرهای مختلف ضمن رعایت سرعت مطمئنه از انجام حرکات مخاطره آمیز به جد پرهیز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha