• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061810701
  • خبرنگار : 50972

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی:

مدارس به هیچ عنوان حق دریافت مبلغی برای لباس فرم ندارند

مدارس به هیچ عنوان حق دریافت مبلغی برای لباس فرم ندارند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه نرخ مصوب لباس فرم مدارس، حداقل ۵۴۰ و حداکثر ۸۵۰ هزار تومان است، گفت: لباس فرم مربوط به انجمن اولیا و مربیان است و مدارس به هیچ عنوان حق دریافت مبلغی را برای این مورد ندارند و اولیا باید به صورت مستقیم هزینه لباس فرم را به شرکت طرف قرارداد پرداخت کنند.

محمد شفاعی بجستانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مدارس دولتی در حین ثبت‌نام فقط موظف به دریافت مبالغ مربوط به بیمه و کتاب هستند و البته هزینه لباس‌کار برای هنرستان‌ها به مبالغ فوق اضافه خواهد شد و شهریه مدارس غیردولتی نیز مصوب و ثابت است.

وی اضافه کرد: سرویس مدارس و لباس فرم مربوط به انجمن اولیا و مربیان شده که به هیچ عنوان مدارس حق دریافت مبلغی را برای این موارد ندارند و اولیا باید  به صورت مستقیم  هزینه لباس فرم را به شرکت طرف قرارداد پرداخت کنند.

شفاعی بجستانی توضیح داد: لباس فرم دانش‌آموزی، کارگروهی به نام برنامه‌ریزی، ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع پوشاک دانش‌آموزان دارد که این کارگروه در آموزش و پرورش و ادارات کل استان شکل می‌گیرد که اعضای این کمیته شامل نمایندگان ادارات کل صمت استان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه خیاطان و همچنین اعضایی از آموزش و پرورش می‌شود. 

وی ادامه داد: کلیه برنامه‌ریزی و ساماندهی پوشاک دانش‌آموزی در قالب این کارگروه تشکیل و ابلاغ می‌شود که این قوانین مرتبط با تمامی مدارس است و همچنین سندی بالادستی به عنوان دستورالعمل تهیه و توزیع پوشاک دانش‌آموزان، توسط وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل ابلاغ خواهد شد که در کارگروه مد و لباس کشوری درخصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: در سال جاری ۹ جلسه از  کارگروه برنامه‌ریزی، ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع پوشاک دانش‌آموزان در استان تشکیل شد که تصمیمات گرفته شده در این کارگروه به ادارات مربوطه ابلاغ شده است که از جمله آنها می‌توان به دستورالعمل استانی اشاره کرد.

لباس فرم مدارس اجباری نیست

شفاعی بجستانی افزود: دستورالعمل استانی دارای چند مبنای مختلف بوده که یکی از این مبانی، ماده ۸۵ آئین‌نامه اجرایی مدارس است که شامل عدم اجباری بودن طرح فرم دانش‌آموزی می‌شود و مدیران بایستی تمهیدات لازم برای برنامه‌ریزی جهت تهیه و توزیع لباس فرم را با همکاری انجمن اولیا و مربیان مدرسه داشته باشند و درواقع انجمن اولیا و مربیان مدرسه برای طرح، رنگ و نوع لباس تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی بیان کرد: نرخ‌نامه یکی دیگر از مباحث قابل تصمیم‌گیری در این کارگروه است. نرخ‌نامه الزاما توسط اتحادیه به اداراه کل صمت ارسال شده و در معاونت بازرسی، کمیسیون نظارت بر حمایت مصرف‌کننده تشکیل و نرخ‌نامه ابلاغ خواهد شد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: از دیگر موضوعاتی که در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد، شرکت‌های مجاز هستند که توسط اتحادیه به آموزش و پرورش معرفی و پس از تایید مراجع ذی صلاح، به مدارس اعلام خواهند شد که انجمن اولیا و مربیان مدارس موظف‌اند برای تهیه فرم دانش‌آموزی تنها به انعقاد قرارداد با شرکت‌های مجاز بپردازند.

 شفاعی بجستانی با اشاره به اینکه در نرخ‌نامه سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته، حدود ۱۵ درصد افزایش قیمت دیده می‌شود، گفت: برای فرم مدرسه ۵۴۰ هزار تومان حداقل قیمت بوده و حداکثر قیمت به ۸۵۰ هزار تومان می‌رسد که بسته به مدل، جنس پارچه و سایز در این حدود قیمت‌ها متغییر است.

وی اظهار کرد: کلیه شرکت‌های طرف قرارداد موظف به نصب بنری حاوی قیمت‌های مصوب در محل توزیع فرم مدارس شده‌اند و همچنین در این بنر شماره‌های اداره کل بازرسی و بازرسی سازمان‌های صمت و آموزش و پرورش ذکر شده است. در مرداد ماه دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها و در شهریورماه به صورت روزانه، چهار تا پنج تیم با حضور نمایندگان کارگروه برنامه‌ریزی، ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع پوشاک دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از ابتدای مرداد ماه، قریب به ۲۰۰ مدرسه در نواحی هفتگانه و تبادکان مورد بازرسی قرار گرفته است و همچنین در شهرستان‌های استان این اقدامات در دست اجراست.

شفاعی بجستانی خاطرنشان کرد: طی بازرسی‌های ناظرین، تخلف‌هایی در مدارس دیده شده است که همه این موارد صورت جلسه و مدیران برای تذکر دعوت شداند و مبالغ به اولیا عودت داده شد و اولیای محترم می‌توانند تخلفات را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۱۰۱۱۱ گزارش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha