• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403061810678
  • خبرنگار : 71498

هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست آغاز به کار کرد

هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست آغاز به کار کرد

هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت پتروشیمی ایران، با حضور شرکت های ایرانی و خارجی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست از امروز  (یکشنبه، ۱۸ شهریورماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد؛ این رویداد بین‌المللی با حضور کشورهایی از چین، ایتالیا، تایوان، کره، ترکیه، فرانسه، هند، آلمان، اسپانیا و روسیه برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ۱۵۰ نفر از کشورهای روسیه، صربستان، قزاقستان، تاجیکستان، چین، پاکستان، ازبکستان، افغانستان، بلاروس، سوریه، عراق و عمان در قالب ۱۲ هیئت تجاری نیز با هدف گسترش همکاری‌ها با شرکت‌های ایرانی از این رویداد بزرگ صنعت پتروشیمی بازدید خواهند کرد.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست در گروه‌های کالایی مواد اولیه و فرآورده‌های پتروشیمی، خدمات فنی مهندسی، محصولات پیش‌ساخته و ساخته‌شده، ماشین‌آلات و تجهیزات، مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و دانشگاهی، تست آزمایشگاهی HSE، فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال، سایر خدمات مستربچ و گرانول و کامپاندهای پلیمری برگزار شده است.

فرید دوستی - مدیر هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، در آیین گشایش نمایشگاه بیان کرد: مهم‌ترین رویداد در عرصه صنعت پتروشیمی کشور، به‌ویژه در بخش صنایع پایین‌دستی و صنایع مرتبط پلاستیک‌ها، ایران‌پلاست است.

وی با تأکید بر اینکه سیاست‌ها و برنامه‌های هماهنگ‌شده از سوی ستاد اجرایی نمایشگاه هجدهم همه از جنس عمل است، افزود: تلاش شده است فضای حاکم بر صنعت پتروشیمی ایران را با رعایت حداکثری استانداردهای نمایشگاه‌های بین‌المللی، تعامل، همفکری، همکاری با سازمان توسعه تجارت، معاونت علمی ریاست‌جمهوری، اتاق بازرگانی و انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط، شرکت‌های داخلی، شرکت‌های خارجی، همچنین تولیدکنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات، هرچند در ابعاد کوچک‌تر، در این رویداد بزرگ به نمایش بگذاریم.

مدیر هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با اشاره به اینکه نمایشگاه ایران‌پلاست فرصتی بسیار مناسب برای به‌اشتراک‌گذاشتن تجارب فعالان صنعت پلیمر است، ادامه داد: این نمایشگاه محل مناسبی برای رایزنی و تبادل‌نظر شرکت‌های ایرانی و خارجی است.

دوستی تصریح کرد: شرکت‌های پتروشیمی با رایزنی و مذاکره با نمایندگان شرکت‌های خارجی حاضر در بزرگ‌ترین رویداد صنایع پلیمر و پلاستیک به‌دنبال گسترش همکاری‌های دو و چندجانبه بوده و هستند.

وی یادآور شد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به‌عنوان متولی این صنعت در دو دوره این نمایشگاه، یعنی هفدهمین و هجدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست، به‌دنبال بازگشت نگاه بین‌المللی و حضور شرکت‌های خارجی در این صحنه بود؛ حضوری قاطعانه که می‌تواند زمینه‌ساز جهش تولید با مشارکتی مردمی به‌ویژه در صنعت پتروشیمی باشد.

مدیر هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست تأکید کرد: تفاوت نگاه بین‌المللی در این حوزه و حضور ۲۸۸ شرکت خارجی در این دوره، خود گواه این موفقیت مهم و اساسی است.

دوستی افزود: در آغاز راه ایران‌پلاست هجدهم، این نوید را می‌دهیم که با همتی مضاعف و عزمی راسخ‌تر و با برنامه‌ریزی منظم و منسجم، شمارش معکوس نوزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست را در سال آینده ترسیم کنیم که پیشرفت روزافزون فناوری، ما را ملزم به استفاده از هوش مصنوعی می‌کند.

وی در پایان گفت: امید است که صنعت پتروشیمی بار دیگر بارقه‌های تلاش، آفرینش و بالندگی را به منصه ظهور بگذارد و به‌طور عمیق و فراگیر، افق‌های جهانی را درنوردد.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست ۱۸ تا ۲۱ شهریور امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha