• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403061810627
  • خبرنگار : 50598

استاندار:

۱۳ درصد اشتغال در استان مرکزی مربوط به بخش تعاون است

۱۳ درصد اشتغال در استان مرکزی مربوط به بخش تعاون است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: ۱۳ درصد اشتغال در استان مرکزی مربوط به بخش تعاونی است که نشان دهنده شتاب و سرعت خوب بخش تعاون در استان و کشور بوده است.

فرزاد مخلص الائمه، ۱۸ شهریور در جشنواره تعاونی‌های برتر استان مرکزی با اشاره به نامگذاری هفته تعاون اظهار کرد: نامگذاری‌های مناسبت‌ها در تقویم ملی، منجر به توجه ویژه به مسائل مرتبط با آن موضوع می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ پس از ۱۰ سال، سند توسعه بخش تعاون تدوین شد که تاکید داریم مدیران مرتبط با بخش تعاون، نسبت به این سند توجیه و پیگیر باشند.

مخلص الائمه با بیان اینکه وزارت تعاون به تنهایی نمی‌تواند بخش تعاون را مدیریت کند گفت: ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی و ۱۵ درصد حجم نقدینگی کشور باید در بخش تعاونی جذب شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مطابق آخرین آمار نرخ بیکاری استان مرکزی ۴.۸ درصد ثبت شد که کمترین نرخ بیکاری در تاریخ استان مرکزی است و امیدواریم که بتوانیم این نرخ را در کل سال حفظ کنیم.

مخلص الائمه با اشاره به رتبه دوم استان مرکزی در سطح کشور در حوزه اشتغال افزود: ۱۳ درصد این اشتغال مربوط به بخش تعاونی است که نشان دهنده شتاب و سرعت بخش تعاون در استان و کشور بوده است. توجهی که در سه سال گذشته به بخش تعاون شده بی‌سابقه است.

وی تصریح کرد: استان مرکزی رتبه اول فضای کسب و کار را در سطح کشور کسب کرده که نشان می‌دهد تمامی بخش‌ها در حوزه کسب و کار به بهترین شکل کار کرده‌اند. از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ کارگاه‌های دارای حقوق معوق حدود ۷۱ درصد کمتر شد و تعداد کارگران دارای حقوق معوق ۷۴ درصد کاهش یافته است.

استاندار مرکزی با اشاره به احیای بالغ بر ۱۳۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان مرکزی در دولت سیزدهم گفت: شرکت هپکو که سال‌ها حقوق معوقه داشت الان قرارداد صادراتی بسته است.

جمشید امیدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز اظهار کرد: هفته تعاون امسال از ۱۶ تا ۲۲ شهریور با شعار «تعاون، تبلور مشارکت مردمی» در راستای ترویج فرهنگ تعاون و تقدیر از تعاونی‌های برتر استان مرکزی در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۵۹ تعاونی استان در جشنواره تعاونی‌های برتر ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته‌ است. از این تعداد، ۱۱۵ شرکت تعاونی به مرحله داوری راه پیدا کردند.

امیدی با اشاره به شاخص‌های انتخاب تعاونی برتر اظهار کرد: میزان اشتغال ایجاد شده، تعداد اعضا، میزان سرمایه گذاری، توجه به مسائل اجتماعی، تعداد جوایز ملی و بین المللی از جمله شاخص‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ۶ تعاونی به عنوان برتر استانی و سه تعاونی به عنوان شایسته تقدیر استانی انتخاب شده‌اند افزود: در هفته تعاون ۹ پروژه عمرانی و تعاونی با میزان سرمایه گذاری ۲۲۴ میلیارد تومان، ۶۴۸ نفر عضو و اشتغال پیش‌بینی شده ۱۸۹ نفر در استان مرکزی افتتاح خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: ۱۳ درصد اشتغال‌های ثبت شده استان در سال گذشته مربوط به بخش‌ تعاون بوده است.

سید علیرضا حسینی معصوم، مدیر بانک توسعه تعاون استان مرکزی نیز اظهار کرد: بانک توسعه تعاون به طور میانگین بیش از ۷۰ درصد تسهیلات را به بخش تعاون اختصاص می‌دهد.  

وی با اشاره به رشد ۹۰ درصدی تسهیلات بانک توسعه تعاون افزود: تسهیلات پرداختی در پنج ماه ابتدایی امسال توسط این بانک در استان مرکزی به ۱۱ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال رسیده که در قالب دو هزار و ۴۵ پرونده پرداخت شده است.

حسینی معصوم با اشاره به تخصیص سه خط اعتباری جهت حمایت از شرکت‌های تعاونی تصریح کرد: تا پایان مردادماه، مبلغ ۲۱۹ میلیارد ریال وام ازدواج به ۷۰ نفر و مبلغ ۲۲ میلیارد ریال وام فرزندآوری پرداخت شده است.

حسین خسروبیگی، رئیس اتاق تعاون استان مرکزی نیز با بیان اینکه بخش تعاون، بخشی بسیار مظلوم است اظهار کرد: اتاق تعاون همگام با وزارت تعاون نسبت به انجام صفر تا صد امورات مربوط به تعاونی‌ها اقدام می‌کند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از تعاونی‌های برتر استان مرکزی تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha