• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403061810626
  • خبرنگار : 50963

۲۵همت وصول درآمدهای جاری در استان بوشهر

۲۵همت وصول درآمدهای جاری در استان بوشهر

رسول زارعی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر، با بیان اینکه شاخص مصارف به منابع بانک‌های استان بوشهر و پرداخت تسهیلات از شبکه بانکی به فعالان اقتصادی، اظهار داشت: میزان پرداخت تسهیلات بانک‌ها بر اساس شاخص مصرف به منابع بانک‌های استان بوشهر در سال جاری تاکنون ۷۷.۵ درصد ثبت شده است.

وی میزان سپرده‌ها نزد بانک‌های استان بوشهر در سه ماه نخست امسال را ۱۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: در این راستا ۸۵ هزار میلیارد تومان معادل ۷۷.۵ درصد آن تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر مجموعه وصول درآمدهای استان در سال جاری را ۲۵ هزار میلیارد تومان دانست و بیان کرد: میزان وصولی درآمده از دستگاه‌های مختلف استان بوشهر مشخص است که ۲۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به وصول مالیات بوده است.

زارعی اضافه کرد: مابقی درآمدهای وصولی استان بوشهر مربوط به دستگاه‌های دیگر از جمله گمرکات، بنادر، صنعت، معدن و تجارت، شیلات، نیروی انتظامی، جرایم رانندگی و دیگر دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه سهم وصول درآمدی گمرکات استان بوشهر در سال جاری تاکنون ۸۶۰۰ میلیارد تومان است، گفت: درآمدهای یاد شده به خزانه ملی واریز شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر میزان GDP تولید ناخالص داخلی استان بوشهر در سال جاری را حدود ۶ درصد ذکر کرد و افزود: استان بوشهر در تولید ناخالص داخلی در رتبه سوم پس از استان‌های تهران و خوزستان قرار دارد.

زارعی از ۸.۷ درصد نرخ بیکاری استان بوشهر در فصل بهار امسال خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ حدود ۹.۷ درصد ثبت شد و در سال ۱۴۰۱ به ۷.۷ درصد رسید.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان بوشهر در فصل بهار سال قبل ۶ درصد بوده است اضافه کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید در اسفند سال ۱۴۰۱ به استان بوشهر پرداخت ۲۰ هزار میلیارد تومان بود که پرداخت آن در سال ۱۴۰۲ به حوزه‌های مختلف تعیین شده تزریق شد و تا پایان سال قبل ۷ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان پرداخت شده است و مابقی سال جاری به حوزه‌های مورد نظر پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با بیان اینکه مبلغ یاد شده به ۷ هزار و ۶۴۰ مورد طرح و متقاضی پرداخت شد گفت: بیش از ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب سفر رئیس جمهور به واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی پرداخت شد.

زارعی به پرداخت تسهیلات تکلیفی در سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ از محل تبصره ۱۸ به ۴۳۷ متقاضی ۹۵۰ میلیارد تسهیلات کم بهره پرداخت شد و این میزان در سال گذشته به ۶۶۵ میلیارد تومان رسید.

وی از ابلاغ تسهیلات تکلیفی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون یک‌هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره اشتغال‌زایی به استان بوشهر ابلاغ شده است که در اختیار ۱۳ نهاد و دستگاه اجرایی برای پرداخت به متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر سود این تسهیلات را ۴ درصد به‌صورت قرض‌الحسنه دانست و بیان کرد: پرداخت این تسهیلات به‌زودی برای اشتغال‌زایی به ویژه در بخش راه‌اندازی تولید انرژی برق خورشیدی آغاز می‌شود.

زارعی از صدور مجوز کسب‌وکار از درگاه ملی برای اشتغال‌زایی خبر داد و تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ حدود ۷۵۵ مورد مجوز کسب‌وکار صادر شد و سال قبل به ۴۷ هزار و ۶۰۰ مجوز رسید.

وی با اشاره به بهبود فضای کسب‌وکار در استان ادامه داد: در سه سال دولت شهید آیت‌الله رئیسی در مجموع ۱۲۴ هزار مجوز کسب‌وکار در استان بوشهر صادر شده است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha