• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403061810581
  • خبرنگار : 50444

آغاز نصب نخستین پلانتاریوم نجوم در خراسان شمالی

آغاز نصب نخستین پلانتاریوم نجوم در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: عملیات نصب پلانتاریوم نجوم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

فرهاد آقابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این آسمان نمای دیجیتال با تامین ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار از دفتر مقام معظم رهبری در مرکز ۳ بجنورد آماده نصب شده است.

وی ادامه داد: پلانتاریوم نجوم، ساختمانی گنبدی‌شکل است که صندلی‌هایی در آن قرار می‌گیرد و کودکان و نوجوانان با استفاده از تجهیزات نصب‌شده به تماشای اجرام آسمانی می‌نشینند. این آسمان‌نمای دیجیتال ۳۵ تا ۴۰ نفر ظرفیت و امکانات تخصصی و حرفه‌ای در حوزه نجوم دارد که در استان‌های همجوار، نمونه آن وجود ندارد.

وی بیان کرد: این آسمان‌نمای دیجیتالی تا مهر ماه آماده بهره‌برداری می‌شود و در اختیار اعضای کودک و نوجوان کانون قرار می‌گیرد.

آقابیگی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه علمی و نجوم در کانون پرورش فکری استان در حال رخ دادن است، گفت: امیدوارم فاز دوم این مجموعه که رصدخانه خورشیدی است با حمایت مسئولان به‌زودی آغاز شود تا کودکان و نوجوانان بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های نجوم در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری استان قدمتی دیرینه دارد به فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف در این زمینه در راستای ارتقای سطح علمی کودکان و نوجوانان در حوزه نجوم اشاره و اظهار کرد: رصدهای شبانه در کانون و فعالیت انجمن‌های نجوم در مراکز از جمله اقداماتی است که در این مجموعه انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، احداث دو مرکز فرهنگی - هنری کانون در شهرهای جاجرم و آشخانه در مراحل پایانی است و نیروهای آن‌ها جذب شده است تا با شروع فصل مدارس فعالیت خود را آغاز کنند.

آقابیگی افزود: مرکز کانون در شهر غلامان در حال احداث است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبارات آن برای تکمیل در این سال مالی تخصیص خواهد یافت تا مراکز نیمه‌تمام کانون در استان که بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده بودند به پایان برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha