• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061810541
  • خبرنگار : 71588

عضو پارلمان مصر: نتانیاهو قاهره را به چالش می‌کشد

عضو پارلمان مصر: نتانیاهو قاهره را به چالش می‌کشد

یکی از اعضای پارلمان مصر اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال مصر را به شدت به باد انتقاد گرفت.

به گزارش ایسنا، مصطفی بکری، یکی از اعضای پارلمان مصر در جریان گفت‌وگو با وبگاه «صدی البلد» بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد کشورش از تمامی جهات در معرض توطئه‌چینی و رویارویی مستقیم و غیرمستقیم قرار دارد.

وی در ادامه افزود، نتانیاهوی جنایتکار جنگی، مصر را به چالش می‌کشد و می‌گوید که نیروهایش هرگز از محور فیلادلفیا خارج نخواهند شد.

مصطفی بکری خطاب به بنیامین نتانیاهو همچنین تصریح کرد: «تو با چه کسی صحبت می‌کنی؟ تو با مصر، ارتش مصر و رهبر ملی و شریف مصر سخن می‌گویی؟ مصری که به تمام کسانی که قصد لطمه وارد کردن به امنیت ملی آن را داشتند، پاسخ داده است؛ اما تو ای نتانیاهو و همه جنایتکاران و قاتلان که هستید؟»

مصطفی بکری همچنین اظهار کرد ملت مصر درصورت وقوع بحران‌ها به صورت کاملا متحد در پشت رهبری و ارتش این کشور می‌ایستد.

این عضو پارلمان مصر در پایان گفت: «مصر کشور ماست و ما به آن وابستگی و تعلق خاطر واقعی داریم و برای هر وجب از خاک آن جانفشانی می‌کنیم. شما باید این پیام را دریابید که وقتی یک ملت بی‌دفاع را تنها گیر آوردید، شما را مغرور نکند و فریب ندهد.»

یک منبع مصری شامگاه جمعه به شبکه خبری القاهره گفت: «ادامه شکست نظامی و سیاسی اسرائیل کابینه بنیامین نتانیاهو را به لجاجت بیشتر و ناکام گذاشتن تلاش‌های میانجی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود وادار می‌کند.»

این منبع تاکید کرد لجاجت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنان مانعی در برابر هرگونه تلاشی برای آتش‌بس و صلح در غزه است.

قاهره اخیرا انتقادات خود را از رژیم صهیونیستی به دلیل پافشاری نتانیاهو بر ابقای نیروهای صهیونیست در محور فیلادلفیا بین مصر و نوار غزه افزایش داده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که حماس از طریق تونل‌هایی که از این محور می‌گذرد سلاح وارد غزه می‌کند. اما مصر اتهامات نتانیاهو را رد کرده و بر عقب‌نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح تاکید دارد.

اصرار نتانیاهو بر ابقای نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا مانعی در برابر توافق آتش‌بس و تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس است.

پنجشنبه یک منبع مصری اعلام کرد اظهارات نتانیاهو واقعی نیست و از این طریق می‌خواهد مسؤولیت شکست در اهداف خود در غزه را بر دوش کشورهای دیگر بگذارد. تبلیغات نتانیاهو مبنی‌بر اینکه سلاح از مصر به دست حماس در غزه می‌رسد دروغ دیگری برای توجیه شکست کابینه رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود سلاح به نوار غزه است.

پنجشنبه احمد خلیفه، رئیس ستاد ارتش مصر از مرزهای این کشور با نوار غزه و گذرگاه رفح بازدید و با نیروهایش در مرزهای مشترک دیدار کرد. وی تاکید کرد که نیروهای مسلح مصر مسؤولیت دفاع از خاک وطن را بر عهده دارند.

در حالی که بنیامین نتانیاهو همچنان به لجاجت خود و پافشاری بر ماندن نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا ادامه می‌دهد، یک نظرسنجی در اراضی اشغالی نشان داد که ۴۸ درصد صهیونیست‌ها از خروج ارتش رژیم صهیونیستی از این محور با هدف معامله تبادل اسرا با مقاومت فلسطین حمایت می‌کنند.

مصر و قطر تاکید کرده‌اند که نمی‌توانند در سایه جنگ ویرانگر کنونی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و عدم وجود هرگونه امیدی به امکان نرمش در موضع نتانیاهو و قبول معامله‌هایی که از سوی طرف آمریکایی مطرح می‌شود تا مدتی بی‌پایان به میانجی‌گری ادامه بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha