• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061810525
  • خبرنگار : 71592

باشگاه اسیران فلسطینی: شکنجه در زندان‌های اشغالگران، سیاستی هدفمند است

باشگاه اسیران فلسطینی: شکنجه در زندان‌های اشغالگران، سیاستی هدفمند است

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی سیاست ثابت و هدفمندی است که پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ شدت گرفته است.

به گزارش ایسنا، این نهاد فلسطینی در واکنش به تصاویری که روزنامه صهیونیستی هاآرتص درباره شکنجه و تحقیر اسرای فلسطینی در زندان «مجدو» منتشر کرد، بیانیه صادر کرد.

باشگاه اسیران فلسطینی این تصاویر را بخش کوچکی از تعرضاتی دانست که اسرای فلسطینی داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی در معرض آن قرار می‌گیرند. تصاویر منتشر شده از شکنجه در میان جنایات وحشتناک و جرائم شکنجه که رژیم اشغالگر اجرایی کرده، یکی از مراحل در زندان است.

این نهاد اعلام کرد، هدف رژیم صهیونیستی از انتشار این تصاویر، تحت تاثیر قرار دادن روحیه خانواده‌های اسرای فلسطینی است و اینکه به شکنجه این زندانیان افتخار کرده و تمایل انتقام را در میان جناح راست افراطی رژیم صهیونیستی ارضا کند.

باشگاه اسیران فلسطینی بار دیگر از سازمان ملل خواست درباره جنایات شکنجه و قتل اسرای فلسطینی در زندانهای اشغالگر تحقیقات بی‌طرفی انجام داده و تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مستقر در زندان‌های رژیم صهیونیستی را افشا کنند.

هاآرتص پیشتر نوشت، به مستندات درز یافته‌ای از داخل زندان مجدو دست پیدا کرده که وجود شکنجه اسرای فلسطینی در بخش امنیتی این زندان را اثبات می‌کند.

تصاویر و فیلم‌هایی که هاآرتص منتشر کرده، نشان می‌دهد که دهها بازداشتی دست بسته و به روی شکم افتاده‌اند و بعضی از آنها بدون لباس هستند و سگ نگهبانی بالای سر آنها پارس می‌کند در حالی که هیچ حادثه غیرعادی در زندان رخ نداده است‌.

زندان مجدو یکی از بارزترین زندان‌های مرکزی است که اسرای فلسطینی در آن نگهداری می‌شوند و یکی از بارزترین زندان‌های اشغالگر است که در آن عملیات شکنجه وحشتناک علیه اسرا انجام می‌شود.

براساس اعلام باشگاه اسیران فلسطینی، تعداد اسرای فلسطینی در زندانهای اشغالگر ۹ هزار و ۹۰۰ تن است که این رقم شامل بازداشتی‌های غزه در اردوگاه‌های وابسته به ارتش اشغالگر نمی‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای حملات زمینی در غزه در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ هزاران غیرنظامی فلسطینی را بازداشت کرده است که در میان آنها زنان، کودکان و کادر بهداشتی و دفاع مدنی هم حضور دارند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha