• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403061810522
  • خبرنگار : 71963

دستکش هوشمند، با قابلیت کنترل ربات از راه دور محصول فن‌آوران جوان کشور

دستکش هوشمند، با قابلیت کنترل ربات از راه دور محصول فن‌آوران جوان کشور

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، موفق به طراحی و ساخت دستکش کنترل هوشمند، از ایده تا محصول شدند که قابلیت استفاده برای کنترل ربات از راه دور را دارد.

رضا الماسی‌قلعه، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دستکش هوشمند، به کاربران این امکان را می‌دهد که داده‌های حرکتی مفاصل دست کاربر را با دقت بسیار زیاد و بدون تأخیر به محیط شبیه‌ساز منتقل کند و یا برای کنترل یک ربات از راه دور استفاده شود.

وی، با بیان این‌که این محصول دانش‌بنیان نسبت به رقبای خارجی دقت بیشتری دارد و می‌تواند ثبت حرکات را از همه مفاصل دست انسان انجام دهد، ادامه داد: با این وجود قیمت آن نصف قیمت نمونه‌های خارجی آن است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، در ادامه توضیح داد: محیط نرم‌افزاری توسعه داده شده توسط این شرکت یک محیط کاربری کاربرپسند است که حرکات دست کاربر و داده‌های حرکتی آن را نمایش می‌دهد.

الماسی‌قلعه، با بیان این‌که این دستکش هوشمند در زمینه بازی‌سازی و انیمیشن‌سازی هم کاربرد دارد، ادامه داد: این شرکت آمادگی دارد تا نرم‌افزار شبیه‌ساز متناسب با نیاز کاربر در حوزه توانبخشی، آموزش پزشکی، یا شبیه‌ساز آموزش در حوزه صنایع مختلف را هم ایجاد کند.

دستکش هوشمند، حاصل بیش از دوسال تلاش بی‌وقفه تیم تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان

وی، تولید این محصول را حاصل بیش از دو سال تلاش بی‌وقفه تیم تحقیق و توسعه این شرکت برشمرد و افزود: این محصول دانش‌بنیان از پیچیده‌ترین و به‌روزترین فن‌آوری‌های حوزه کنترل و سنسورها بهره می‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، در ادامه خاطرنشان کرد: دستکش کنترل هوشمند و محیط شبیه‌ساز محصول این شرکت در مرحله تجاری‌سازی است و قابلیت فروش و سرمایه‌گذاری در این مرحله را دارد.

الماسی‌قلعه، ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های این شرکت از جمله فن‌آوری‌های حوزه رباتیک و هوش مصنوعی و زیرشاخه‌های فنی رشته‌هایی موجود در این شرکت از جمله مهندسی مکانیک، بیومکانیک، بیوالکتریک، هوش مصنوعی، مهندسی نرم‌افزار، مهندسی مواد، مهندسی صنایع، طراحی صنعتی، و وجود روابط گسترده و همکاری با دانشگاه‌های برتر کشور، آماده ارائه خدمات تحقیق و توسعه به دیگر شرکت‌ها، تیم‌های تحقیق و توسعه و سازمان‌هاست.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان همکاری در زمینه‌ فعالیت این شرکت از قبیل فنی، استراتژیک و یا سرمایه‌گذاری در زمینه‌های فعالیت شرکت می‌توانند از طریق INFO@ASTRABIONICS.COM با ما در ارتباط باشند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، مجدداً یادآور شد: این شرکت دانش‌بنیان، در زمینه تله‌رباتیک و بیونیک با محصولات دانش‌بنیان و فن‌آوری بالا از جمله دستکش کنترل هوشمند و دست مصنوعی هوشمند فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha