• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061810463
  • خبرنگار : 71588

اسیر آزاد شده اسرائیلی: شاباک هیچ شناختی از تونل‌های حماس ندارد

اسیر آزاد شده اسرائیلی: شاباک هیچ شناختی از تونل‌های حماس ندارد

یکی از اسیران آزاد شده صهیونیست اعلام کرد که سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) هیچ شناختی از تونل‌های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ندارد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که «عدینا موشه» اسیر صهیونیست در غزه که در نوامبر گذشته در چارچوب توافق تبادل اسرا با حماس آزاد شد، تاکید کرد که سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) هیچ شناختی از تونل‌های جنبش مقاومت اسلامی حماس ندارد.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، اسیر سابق صهیونیست در ادامه افزود، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم دروغ می‌گویند و هیچ چیزی درخصوص تونل‌های حماس در نوار غزه نمی‌دانند.

این اسیر آزاد شده صهیونیست همچنین گفت: زمانی که من آزاد شدم یک بازپرس شاباک را نزد من فرستادند و از من خواستند که در مورد تونل‌های حماس، شاخه‌های آن و مناطق وجود این تونل‌ها برایشان توضیحاتی ارائه دهم و این موضوع باعث شد متوجه شوم که سرویس‌ شاباک هیچگونه اطلاعاتی در مورد این تونل‌ها ندارد.

موشه تصریح کرد که به بازپرس شاباک گفته تونل‌های حماس متشکل از پیچ و خم‌های بزرگ هستند که در زیر زمین در امتداد کل نوار غزه واقع شده‌اند. آنها تنها یک تونل نیستند بلکه شبکه‌ای از تونل‌های بی‌پایان است و در آن چیزهایی وجود دارد که به ذهن کسی خطور نمی‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: زمانی که از من خواسته شد همه چیز را درخصوص تونل‌های واقع در غزه ترسیم کنم به آنها گفتم من نقاش نیستم و متوجه شدم که آنها هیچ چیزی در مورد تونل‌های حماس نمی‌دانند.

بیش از ۱۰ ماه از حملات رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد و رژیم اشغالگر همچنان به جنایات جنگی بی‌امان خود علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهد اما علاوه بر این‌ها، تونل‌های حماس یکی از مسائلی بوده که از روز اول جنگ موجب غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی شده و آن‌ها را از پا درآورده است.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به قدرت تونل‌های حماس نوشت: «برخی از تونل‌های بزرگتر که حماس از آن‌ها به عنوان پست‌های فرماندهی استفاده می‌کرد، غیرفعال شده است اما این شبکه تونل‌ها بسیار گسترده و بزرگتر از آن چیزی است که اسرائیل انتظار دارد و همچنان به روشی موثر برای حماس در جنگ باقی مانده است.»

این روزنامه همچنین نوشت که تونل‌های غزه به‌منزله یک کابوس برای ارتش رژیم صهیونیستی و جوهره قدرت و توانایی حماس برای بقا هستند.

پیش از این نیز شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک افسر ارتش این رژیم گزارش داد تونل‌های حماس همانند یک شبکه عنکبوتی هستند که اگر یکی از آنها مسدود شود، تونل‌های جایگزین دیگری وجود دارند و حماس می‌تواند به عملیات خود ادامه دهد.

این نظامی صهیونیست گفت: حماس توانست در زیر زمین مخفی شده و به صورت همزمان عملیات غافلگیرانه‌ای را آغاز کند.

او افزود: ما تا این لحظه تصویر کاملی نداشته و کنترل کامل و قدرتمندی بر کل طرح تونل‌ها نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha