• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403061810416
  • خبرنگار : 50176

استقبال لرستانی‌ها از پویش نذر خون /اهدای بیش از ۱۱۰۰۰ واحد خون

استقبال لرستانی‌ها از پویش نذر خون /اهدای بیش از ۱۱۰۰۰ واحد خون

ایسنا/لرستان ‌مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: مردم این استان امسال از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر با شرکت در پویش نذر خون ۱۱ هزار و ۲۴ واحد خون اهدا کردند.

علی سوری امروز هجدهم شهریور در جلسه مسئولین پایگاه‌های اهدای خون استان با اشاره به برگزاری پویش نذر خون در لرستان از ابتدای محرم تا پایان صفر اظهار کرد: ایام محرم و صفر یادآور ایثار و فداکاری‌های حضرت امام حسین(ع) و یاران فداکارش در کربلا است.

وی افزود: نذر خون و اهدای داوطلبانه توسط مردم عزادار چند سالی است که توسط مردم با هدف رفع نیاز بیماران در لرستان هم‌زمان با سراسر کشور در ماه‌های محرم و صفر انجام می‌شود.

سوری با بیان اینکه مردم نوع‌دوست لرستان طی دو ماه محرم و صفر با حضور در پایگاه‌های انتقال خون و شرکت در پویش "نذرخون حسینی" جلوه‌های از ایثار را به‌منصه ظهور گذاشتند، عنوان کرد: از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر امسال ۱۳هزار و ۵۳۱ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون این استان مراجعه کردند که در مقایسه با آمار ۱۱ هزارو ۸۷۳ مراجعه در مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۳هزارو۵۳۱ نفر که جهت اهدای خون به پایگاه‌های استان مراجعه کرده اند، ۱۱ هزار و ۲۴ نفر با توجه به داشتن شرایط موفق به اهدای خون شدند.

سوری با اشاره به مشارکت بالای مردم لرستان در پویش نذرخون عنوان کرد: از ابتدای محرم تا پایان صفر امسال اهدای خون در این استان ۱۱.۴۶ درصد افزایش داشت.

وی در رابطه با اهدای خون بانوان تصریح کرد: از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر ۹۷۱ بانوی لرستانی در پویش نذر خون شرکت کردند که نسبت به ۸۷۷ نفر مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

سوری گفت: از مردم لرستان به‌ویژه جوانان و بانوان دعوت می‌کنیم با پیوستن به پویش نذر خون علاوه بر ترویج فرهنگ اهدای خون آغازگر فرهنگی نو از اهدای خون در جامعه باشند.

وی در پایان ضمن دعوت از مردم استان به ویژه بانوان و جوانان جهت اهدای خون خاطرنشان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و به زمان خاصی منحصر نیست، در همین راستا از مردم خیر خواه و نوعدوست استان تقاضا داریم با اهدای یک واحد خون بیماران نیازمند به این مایع حیاتی را چشم انتظار نگذارند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha