• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061810361
  • خبرنگار : 71516

رسانه عبری: پیشنهاد «آخرین فرصت» درباره غزه بزودی مطرح می‌شود

رسانه عبری: پیشنهاد «آخرین فرصت» درباره غزه بزودی مطرح می‌شود

مسؤولان اسرائیلی و آمریکایی اعلام کردند واشنگتن درباره رسیدن به توافق تبادل اسرا با حماس خوش‌بین نیست اما طی روزهای آینده پیشنهاد جدیدی را ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مسؤولان اسرائیلی و آمریکایی اعلام کردند واشنگتن درحال ارائه یک پیشنهاد جدید است که به تل‌آویو و میانجی‌ها ارائه خواهد شد هرچند که درباره تحقق معامله‌ای در دوره آتی خوش‌بین نیست.

به گفته این مسؤولان دولت آمریکا نام این پیشنهاد را «پیشنهاد آخرین فرصت» گذاشته است. این پیشنهاد احتمالا امروز(یکشنبه) یا طی روزهای آتی مطرح خواهد شد. این پیشنهاد شامل تمام مسائل بحث برانگیز و اختلافات و در رأس آن محور صلاح الدین(فیلادلفیا)‌ بین نوار غزه و مصر است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که دولت آمریکا امیدوار است «حداقل در سطح رسانه‌ای» معامله‌ای محقق شود.

در این راستا یک منبع فلسطینی به سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که مذاکرات درحال حاضر درباره تعداد اسرای ارشد فلسطینی در زندان‌های این رژیم است که در راستای معامله احتمالی آزاد خواهند شد نه مجموع کل اسرایی که قرار است آزاد شوند.

این منبع اعلام کرد جنبش حماس تعداد اسرایی را که خواهان آزادی آن‌هاست تغییر نداده است و همان شروط قدیمی را دارد.

شنبه «ویلیام برنز» رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) اعلام کرد پیشنهاد دقیق تری برای آتش‌بس در نوار غزه ظرف چند روز آینده ارائه خواهد شد.

هرچند که مسؤولان آمریکایی می‌گویند توافق نزدیک است اما هنوز توافقی حاصل نشده است. اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که گزارش‌ها درباره تحقق یک دستاورد کاملا غیر دقیق است.

پافشاری نتانیاهو بر ادامه جنگ غزه و عدم عقب نشینی از محورهای نتزاریم و فیلادلفیا در مرکز و جنوب غزه مانع تحقق آتش‌بس شده است درحالی که حماس بر پایان جنگ و عقب نشینی کامل اسرائیل از نوار غزه تأکید دارد.

از سوی دیگر شبکه سی ان ان به نقل از یک مسؤول ارشد آمریکایی اعلام کرد واشنگتن می‌داند وزارت جنگ و ارتش رژیم صهیونیستی خواهان پایان جنگ هستند.

این مسؤول اعلام کرد ارتش این رژیم به یک دوره استراحت و آماده کردن مجدد خود برای احتمال وقوع جنگ در شمال سرزمین‌های اشغالی نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha