• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403061810359
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول در اداره کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد

تمایل نداشتن نیروهای توانبخشی برای کار در مدارس استثنایی شهرستان‌های خراسان شمالی

تمایل نداشتن نیروهای توانبخشی  برای کار در مدارس استثنایی شهرستان‌های خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست مدارس استثنایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از عدم تمایل نیروهای توانبخشی در مدارس استثنایی شهرستان‌های این استان خبر داد.

سید تقی عطاردی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی مدارس استثنایی خراسان شمالی به نیروهای توانبخشی بوده که تا یکی دو سال گذشته این مدارس فاقد این نیروها بوده و با برگزاری آزمون استخدامی تعدادی از نیروهای توانبخشی در این آزمون شرکت کرده و قبول شده اند ولی آن‌ها فقط خواستار این هستند که در مدارس شهر بجنورد کار کنند و هیچ تمایلی برای کار کردن در مدارس استثنایی سایر شهرستان‌ها ندارند.

وی گفت: حتی تعدادی از این افرادی که در آزمون شرکت کرده و دوباره می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند در تکمیل ظرفیت شرکت نکرده اند چرا که آن‌ها در حال فعالیت در مراکز توانبخشی بخش خصوصی در بجنورد نیز هستند و تمایلی برای کار کردن به غیر از این شهر را ندارند.

عطاردی با بیان اینکه با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ نیروی توانبخشی برای مدارس استثنایی استان استخدام شدند، افزود: به عنوان مثال در مدارس استثنایی شیروان دو نیروی توانبخشی گفتاردرمانی مشغول به کار است اما نیروی کاردرمان ندارد، شهرستان‌های گرمه و راز و جرگلان به نیروی کاردرمانی نیاز دارد.

به گفته وی، هنوز مدارس استثنایی این استان به چهار نیروی توانبخشی نیاز دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر خراسان شمالی به یک مرکز جامع تشخیص، سنجش، آموزش و مداخله به هنگام رشدی نیاز دارد. این مرکز در شهر بجنورد مشغول به کار است اما در سه اتاق یکی از درمانگاه‌های شهر که اجاره شده است و باید این مرکز حداقل دارای هفت اتاق باشد.

وی گفت: در حال حاضر این مکان کد شیفت بعد از ظهر را نیز دریافت کرده که اگر در درمانگاه با مشکل مواجه شویم باید ساختمان دیگری را در شهر اجاره کنیم که هزینه بر است.

سرپرست مدارس استثنایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: تعداد دانش آموزان استثنایی این استان تاکنون ۱۵۲۰ است که در ۱۱۰ مدرسه و مرکز جامع مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha