• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061810352
  • خبرنگار : 71588

منبع مقاومت فلسطین: اسرائیل با طرح پیشنهادی آمریکا مخالف است

منبع مقاومت فلسطین: اسرائیل با طرح پیشنهادی آمریکا مخالف است

یک منبع در رهبری مقاومت فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با طرح آمریکا مخالفت دارد و هیچ توافقی درخصوص معامله تبادل اسرا وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، این منبع در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به شدت با پیشنهاد آمریکا درخصوص معامله تبادل اسرا مخالفت دارد زیرا معتقد است که پاسخگوی خواسته‌های امنیتی آن نخواهد بود.

منبع مذکور همچنین تاکید کرد طرف آمریکایی در طرح پیشنهادی درخصوص معامله تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس که برای هر ۲ طرف (رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) قابل قبول واقع شود، موفق نشده است.

این منبع در ادامه افزود آمریکایی‌ها متقاعد شده‌اند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانع اصلی دستیابی به توافق است و جنبش حماس هیچ بند دیگری به توافق دوم ژوئیه اضافه نکرده است.   

طبق گفته این منبع در رهبری مقاومت فلسطین، جنبش حماس به میانجیگران تاکید کرده که نیازی به پیشنهاد جدیدی نیست و توافق دوم ژوئیه تنها راه دستیابی به توافق است.

از  ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

در همین راستا، «ویلیام برنز»، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) خاطرنشان کرد که با ۹۰ درصد بندهای توافق موافقت شده است اما در هر مذاکره‌ای ۱۰ درصد باقیمانده دشوارترین است.

برنز افزود: مسأله توافق غزه، در نهایت، مسأله اراده سیاسی است. امیدوارم که رهبران طرفین (جنگ) به این تصمیم برسند.

رئیس سیا همچنین بیان کرد: ما به همکاری با دیگر میانجی‌ها ادامه خواهیم داد، چراکه هیچ گزینه دیگری برای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا وجود ندارد. آنچه در اینجا مدنظر است، اسرایی هستند که هنوز در تونل‌های غزه زنده‌اند و جان غیرنظامیان بی‌گناه در غزه است. این مسأله بستگی به میزان اراده سیاسی رهبران 2 طرف دارد.

مذاکرات آتش‌بس غزه، طی هفته‌های اخیر در ۲ مرحله در دوحه و قاهره برگزار شد که البته نتایج ملموسی به دنبال نداشته است و نگرانی‌ها و اعتراضات در اراضی اشغالی درباره سرنوشت اسرای این رژیم در غزه رو به افزایش است.

پیش از این شبکه بی بی سی گزارش داد نیروهای رژیم صهیونیستی شروع به آسفالت کردن جاده فیلادلفیا کرده‌اند. برخی تحلیلگران معتقدند این نشان می‌دهد این رژیم در زمانی نزدیک قصد عقب نشینی کامل از این محور را ندارد.

در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان به لجاجت خود و پافشاری بر ماندن نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا ادامه می‌دهد و همین مسأله مانعی اصلی در تحقق آتش‌بس و تبادل اسرا است، اخیرا یک نظرسنجی در اراضی اشغالی نشان داد که ۴۸ درصد صهیونیست‌ها از خروج ارتش رژیم صهیونیستی از این محور با هدف معامله تبادل اسرا با مقاومت فلسطین حمایت می‌کنند.

مقاومت فلسطین تاکید کرده است هرگونه توافقی باید شامل توقف کامل جنگ، عقب نشینی کامل از نوار غزه، آغاز بازسازی، پایان محاصره و یک معامله تبادل جدی باشد.

اخیرا یکی از رهبران مقاومت فلسطین گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل بر عدم عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا در مرحله اول توافق اصرار دارد. ما به میانجی‌ها مخالفت قاطعانه خود را با ماندن نیروهای اسرائیلی طی مرحله اول که ۴۲ روز است، ابلاغ کردیم. میانجی‌ها پیشنهاداتی را برای عقب‌نشینی تدریجی نیروهای اسرائیلی از محور فیلادلفیا طی مرحله اول توافق ارائه کردند اما اسرائیل با آن مخالفت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha