• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061810342
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد:

آماده‌سازی پرونده ثبتی ۳ درخت کهنسال بلوط در جاده کمربندی شیراز

آماده‌سازی پرونده ثبتی ۳ درخت کهنسال بلوط در جاده کمربندی شیراز

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه درختان بلوط (۳ درخت کهنسال) در جاده کمربندی شمال شرق شیراز درامان‌ هستند و قطع نخواهند شد، گفت: پرونده ثبتی این درختان در فهرست ملی در حال آماده‌سازی است.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۸ شهریورماه در حاشیه بازدید از درختان کهنسال بلوط کمربندی شیراز گفت: پس از اینکه خبر مرتبط با درمعرض خطر بودن(قطع) درختان کهنسال بلوط به علت تعویض جاده در دست احداث درکمربندی شمال شرقی شیراز از طریق گروه‌های مردم نهاد به دست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان رسید، پیگیری‌های لازم در واحد ثبت آثار طبیعی این اداره‌کل آغاز شد.

وی افزود: در بازدیدها و بررسی‌های میدانی انجام شده از سوی مسئول ثبت آثار طبیعی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس مشخص شد این درختان بلوط واجد ارزش ثبت در فهرست ملی است و عملیات مستندنگاری برای تهیه و تدوین پروژه ثبتی این آثار آغاز شد.

ثابت اقلیدی در ادامه به رایزنی‌های همزمان با ارگان‌های ذیربط همچون ادارات کل حفاظت محیط زیست، راه و شهرسازی و... برای حفظ این آثار ارزشمند طبیعی اشاره کرد و افزود: نهایتاً در نتیجه تلاش‌های به عمل آمده و باحمایت مراجع ذیصلاح دادستانی، عملیات تعریض جاده از مسیر قرارگیری درختان مذکور منحرف وبه سمت دیگر هدایت شد.

وی تأکید کرد: درختان کهنسال ذخایر ارزشمند ژنیتکی، گیاه‌شناسی، فرهنگی تاریخی محسوب شده و برای حفاظت از آن‌ها باید تمام تلاش و دانش خود را به کار برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در پایان یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ پرونده میراث طبیعی استان شامل درخت، چشمه، غارو..... در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha