• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403061810313
  • خبرنگار : 50136

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

با متخلفین در اجرای قانون الزام ثبت معاملات اموال غیرمنقول برخورد می‌شود

با متخلفین در اجرای قانون الزام ثبت معاملات اموال غیرمنقول برخورد می‌شود

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری در آذربایجان‌غربی گفت: مردم و دستگاه‌های مربوطه برای اجرای قانون الزام ثبت معاملات اموال غیرمنقول اهتمام ویژه ای داشته باشند.

ناصر عتباتی ۱۸ شهریور ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که در دادگستری استان تشکیل شد با اشاره به اهمیت توجه به اجرای قانون الزام به ثبت اموال غیر منقول افزود: یک سوم پرونده‌های متشکله در دستگاه قضایی به شکل مستقیم و غیر مستقیم مربوط به اموال غیر منقول است. 

عتباتی با بیان اینکه با متخلفین عدم توجه به الزام به اجرای قانون ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول برخورد می‌شود، تاکید کرد: مردم برای تنظیم قراردادها پیرامون اموال غیر منقول حتما از طریق مشاورین املاک مجوزدار و دفاتر اسناد رسمی اقدام کنند. 

وی بر ضرورت توجه به تبدیل اسناد رسمی دفترچه‌ای به تک برگی در استان تاکید کرد و از صدور سند تک برگی برای بیش از ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی استان خبرداد و افزود: ثبت اسناد و املاک نسبت به اجرای این امر با برنامه‌ریزی اقدام کنند و منتظر مراجعه مردم نمانند. 

عتباتی با بیان اینکه مشاورین املاک باید از آموزشهای تخصصی بهره‌مند شوند، گفت: در ابتدا مشاوران املاک دارای مجوز باید از  آموزشهای تخصصی بهره مند شوند و پروانه‌های تخصصی کسب کنند و مشاورین املاک غیر مجاز نیز باید ساماندهی شوند. 

وی با بیان اینکه ۷۰۰ هزار پرونده با کمتر از ۳۵۰ قاضی در استان اظهارنظر قضایی شده است، گفت: اتخاذ اقدامات پیشگیرانه یک اصل است و باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اقدامات پیشگیرانه موجبات آسایش و آرامش روانی شهروندان می‌شود. 

رئیس کل دادگستری در استان بر ضرورت آموزش توسط بنگاههای معاملات ملکی تاکید کرد و افزود: باید اخطارهایی به بنگاههای معاملات ملکی فاقد مجوز صادر شود تا نسبت به کسب مجوز اقدام کنند. 

وی با بیان اینکه تنظیم قانونمند قراردادها توسط مشاورین املاک باید رصد شود، اظهار کرد: اکیپهای نظارتی و گشت تلفیقی برای رصد تخلفات وارد عمل می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۹ ۰۴:۵۳

لطفا ساختمانهاییکه تخلف دارن و پرونده هاشون در شهرداریها مسکوت نگهداشته شده هم تعیین تکلیف بشه تا کسانیکه در این ساختمانها آپارتمان خریدند سند دریافت کنند. من سال ۹۷ در باغمیشه تبریز آپارتمان خریدم. سازنده با شهرداری رابطه قوی داره و اذیت میکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۹ ۱۳:۴۱

سلام بنده کانکسی رو اجاره کردم برای کسب حلال تنقلات بعدا فهمیدم کسی که به من اجاره داده نفر دومه و شکایت کردم قاضی دادگستری شعبه ۱۳ رای رو به کلاهبردار داده بایست به چه اورگانی شکایتم و کنم ؟