• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403061810291
  • خبرنگار : 50175

رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل کار لرستان خبر داد:

شناسایی ۸۱ تبعه بیگانه غیرمجاز شاغل در واحدهای اقتصادی کوهدشت

شناسایی ۸۱ تبعه بیگانه غیرمجاز شاغل در واحدهای اقتصادی کوهدشت

ایسنا/لرستان رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل کار لرستان از شناسایی و اخراج ۸۱ تبعه بیگاه غیرمجاز شاغل در واحدهای اقتصادی شهرستان کوهدشت خبر داد.

علی اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بازرسی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از محیط‌های کاری استان در دستور کار ویژه بازرسان این اداره کل قرار دارد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری بازرسان کار اداره کار کوهدشت و نیروی انتظامی گشت‌های مشترکی از واحدهای اقتصادی این شهرستان صورت گرفت که ۸۱ تبعه افغانستان در ۱۸ واحد اقتصادی به‌صورت غیرمجاز شاغل بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از شورای‌عالی امنیت ملی حضور، اسکان و اشتغال اتباع بیگانه در ۱۶ استان کشور ممنوع است، خاطرنشان کرد: لرستان نیز جزو ۱۶ استان ممنوعه اعلام شده، بازرسان این اداره کل به‌صورت برنامه‌ریزی در طول سال با بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی، شناسایی و اخراج اتباع غیرمجاز را در دستور کار قرار خود قرار داده و به‌طور جد نظارت‌ها انجام می‌شود.

رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل کار لرستان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری در کوهدشت ۱۸ مورد بازرسی و گشت مشترک از واحدهای اقتصادی جهت شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز انجام شده است.

اسکندری تصریح کرد: کارفرمایان متخلف در صورت به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز به مراجع قضایی، معرفی می‌شوند که در این زمینه در شهرستان کوه دشت ۱۷ کارفرما شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به جایگزینی نیروهای بومی به‌جای اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان، افزود: در مجموع ۲۳ نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.

رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل کار لرستان ادامه داد: مبلغ جریمه بابت هرروز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی به میزان ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه و معادل یک‌ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۶۴ تومان خواهد بود که در صورت خودداری کارفرمایان از پرداخت جریمه مقرر در این بند، بر اساس ماده (۱۸۱) قانون کار مصوبه ۲۹ آبان ماه ۱۳۶۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام تعقیب کیفری به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha