• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403061810237
  • خبرنگار : 71234

۱۰۰ روزگی مجلس دوازدهم

رشیدی: مجلس باید پشتوانه محکمی برای برطرف کردن تحریم‌ها باشد

رشیدی: مجلس باید پشتوانه محکمی برای برطرف کردن تحریم‌ها باشد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارنامه مجلس دوازدهم در ۱۰۰ روز گذشته گفت: باید تمرکز مجلس شورای اسلامی بر اولویت‌های اقتصادی و معیشتی بوده و این‌که پشتوانه محکمی برای برطرف کردن تحریم‌ها باشد.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گذشت ۱۰۰ روز از آغاز فعالیت مجلس دوازدهم گفت: در ۱۰۰ روز گذشته بیشتر فعالیت مجلس شورای اسلامی حول دو محور برگزاری انتخابات هیات رئیسه و شکل‌گیری کمیسیون و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم بود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای معرفی شده رای اعتماد داد که از نظر مقام معظم رهبری به عنوان کار ارزنده بیان شد و اکنون کابینه با تمامی ظرفیت شروع به کار کرده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم اظهار کرد: در وهله اول مجلس باید در ادامه کار خود به دنبال اولویت‌های معیشتی و اقتصادی مردم باشد همچنین پشتوانه محکمی برای ادامه مذاکرات و خنثی سازی و برطرف کردن تحریم‌ها بوده و بر این دو موضوع متمرکز شود.

رشیدی با اشاره به طرح‌های نمایندگان گفت: طرح‌های زیادی در دستور کار مجلس شورای اسلامی است که بعد از بررسی در کمیسیون‌ها به صحن علنی می‌آید، دولت هم اگر لوایحی مدنظر دارد را به مجلس شورای اسلامی ارسال کند. البته با توجه به این‌که وزرا به تازگی کار خود را شروع کرده‌اند، استقرار و فعالیت آنها مقداری زمان می‌طلبد که امیدواریم هرچه سریع‌تر این زمان کوتاه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: مجلس یازدهم در برنامه هفتم توسعه رفع ناتزاری انرژی را دنبال کرد که به دنبال آن رفع ناترازی بودجه رخ می‌دهد و از تحمیل هزینه‌های زیاد به کشور جلوگیری می‌کند لذا باید تمرکز دولت و مجلس شورای اسلامی بر رفع ناترازی انرژی براساس برنامه هفتم توسعه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha