• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061710222
  • خبرنگار : 30147

قطع آب شرب بجستانی‌ها، برای جلوگیری از تخریب ریل راه آهن بود

قطع آب شرب بجستانی‌ها، برای جلوگیری از تخریب ریل راه آهن بود

ایسنا/خراسان رضوی مردم بجستان ساعت‌ها قطعی آب را تحمل کردند تا خط انتقال آب این شهر که در زیر ریل راه آهن قرار داشت تخریب نشود. لوله زیر ریل راه آهن ترکیده بود و هر لحظه امکان ریزش خط راه آهن بود و باید هر چه زودتر این اتفاق رفع می‌شد. تیم عملیاتی امور آب و فاضلاب شهرستان نیز به مدت ۷۲ ساعت شبانه‌روز بدون استراحت فعالیت داشت تا مردم منطقه با کمترین مشکل امور زندگی خود را پیش ببرند.

سعید خادمی سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان بجستان در این خصوص به ایسنا گفت: حدود سه هفته قبل لوله خط انتقال آب در زیر ریل راه آهن شهر بجستان دچار اتفاق و ترکیدگی شد که برای رفع این اتفاق مجبور به خواباندن خط بودیم.

وی اظهار کرد: صبح سه شنبه هفته گذشته در حالی که خط انتقال خوابانده شد و تمامی مخازن پر بودند عملیات رفع اتفاق آغاز شد.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان بجستان با اعلام اینکه این اتفاق بسیار نادر بود و عملیات بسیار سختی در پیش داشتیم به طوری که لوله باید از غلاف خارج و لوله جدید جوشکاری می‌شد که کاری سخت و زمان بر بود؛ اظهار کرد: با توجه به تذکرات پی‌درپی اداره کل راه آهن باید هر چه سریع‌تر اتفاق رفع می‌شد وگرنه امکان بروز مشکلات دیگری بود.

قطع آب شرب بجستانی‌ها، برای جلوگیری از تخریب ریل راه آهن بود

خادمی با اشاره به اینکه تیم عملیاتی به مدت ۷۲ ساعت شبانه‌روز بدون استراحت فعالیت داشت، گفت: از روز سه شنبه تا چهارشنبه ظهر تمامی بجستان آب داشتند اما از عصر چهارشنبه تا پنج شنبه شب قسمتی از شهر بی‌آب شدند.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان بجستان در ادامه با بیان اینکه خط انتقال بجستان نیاز به یک ایستگاه پمپاژ دارد که حتماً باید انجام شود، افزود: اگر این اقدام صورت گیرد اتفاقات به صفر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه اکنون فشار خط بجستان حدود ۲۱.۵ بار و بسیار بالاست، گفت: همین فشار موجب شده که اتفاقات بسیاری داشته باشیم.

خادمی با اعلام اینکه تمامی کارها مربوط به این پروژه انجام شده و فقط منتظر تأمین اعتبار و در ادامه تعیین پیمانکار هستیم، خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با بیان اینکه شهر بجستان ۶۵۰۰ مشترک دارد و امور آب و فاضلاب شهرستان ۱۶۵۰۰ مشترک را تحت پوشش دارد؛ ابراز کرد: آب شرب شهر بجستان بهداشتی است و شرب نیست و چون ای سی آب ۹۰۰۰ هست برای شرب مناسب نیست.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان با بیان اینکه اکنون شهروندان آب شرب مورد نیاز خود را از جایگاه‌های برداشت آب در سطح شهر و دستگاه تصفیه برداشت می‌کنند؛ گفت: اکنون ۱۸ جایگاه برداشت آب شرب در سطح شهر داریم.

وی اظهار کرد: برای رفع مشکل، دستگاه تصفیه آب با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان طراحی و به زودی راه‌اندازی می‌شود که ۸۰ درصد کار انجام شده و آب فعلی پس از تصفیه در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

خادمی طول خط انتقال آب شهر بجستان را ۲۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: آب بهداشتی حدود شش هزار مشترک از طریق سه ایستگاه پمپاژ وارد مخازن شهر شده و تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این روزها برای همکاران بسیار پرتنش بود و زحمات بسیاری را متحمل شدند، پیش بینی کرد؛ تا دی‌ماه پروژه دستگاه تصفیه آب شهرستان بجستان به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha