• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061710221
  • خبرنگار : 30147

معاون وزیر آموزش و پرورش:

سرانه ورزشی دانش آموزان خراسان رضوی به یک مترمربع افزایش یافت

سرانه ورزشی دانش آموزان خراسان رضوی به یک مترمربع افزایش یافت

ایسنا/خراسان رضوی معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تکمیل سه استخر شنا با همت خیرین در خراسان رضوی گفت: سرانه ورزشی دانش آموزان به یک مترمربع افزایش یافته است.

حمیدرضا خان محمدی در آیین افتتاح استخر شنای دانش‌آموزی شهر کاخک شهرستان گناباد، افزایش سرانه ورزشی دانش‌آموزی را از اهداف مهم برنامه هفتم توسعه دانست و افزود: به توسعه زیرساخت‌ها توجه جدی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۸ هزار و ۳۰۰ پروژه ورزشی، پرورشی، آموزشی و همچنین استانداردسازی با حمایت ۵۴ درصدی خیرین در حال انجام است.

معاون وزیر آموزش و پرورش توسعه کمی و کیفی فضاهای آموزشی و ورزشی دانش آموزان را رویکرد دولت چهاردهم دانست و گفت: به ازای ۵۰ درصد مشارکت خیرین در احداث و تکمیل زیرساخت‌های آموزشی و ورزشی تعهد ۵۰ درصدی دولت نیز اعمال خواهد داشت. با توجه به بند خ ماده ۲۰ چنانچه خیرین مشارکت داشته باشند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به تکمیل شدن سه استخر شنا در خراسان رضوی با همت خیرین گفت: افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان به یک مترمربع از اهداف مهم برنامه هفتم توسعه است.

خان محمدی افزود: برای پروژه‌ها از محل افزایش منابع مالی، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر سرانه فضای آموزشی در نظر گرفته می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه اولویت اول کیفیت آموزشی است، گفت: باید توجه داشت که فضاهای آموزشی جز بهترین فضاها در شهرها هستند که خیرین با احداث این زیرساخت‌ها در شهرها آینده شهر خود را می‌سازند.

 خان محمدی آموزش و پرورش گناباد را برای داشتن رتبه‌های برتر کنکور تحسین کرد و گفت: این شهرستان در شاخص‌های مختلف آموزشی رتبه دار است.

۲۰۰ پروژه در مهرماه سال جاری آماده افتتاح است

سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه استخرهای سرپوشیده جز پرهزینه‌ترین پروژه‌ها هستند، اذعان کرد: بیش از ۲۰۰ پروژه با بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس در مهرماه سال جاری آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه از ۲۰۰ پروژه قابل افتتاح ۱۴ پروژه در حوزه پرورشی و ورزشی است، افزود: افتخار ما در طول ۳ سال گذشته تکمیل و بهره‌برداری از ۱۰ استخر سرپوشیده است که کلنگ برخی از این پروژه‌ها ۱۰ تا ۲۰ سال قبل به زمین زده شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در راستای بهره‌مندی مردم از ظرفیت‌ها و حفظ بیت‌المال بیان کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردها جذب خیرین مدرسه‌ساز بوده که در گناباد و خراسان رضوی با وجود مجمع خیرین مدرسه‌ساز رشد مشارکت از ۱۵ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۴۰ درصد در سال گذشته رسید.

 هادی محمدپور ، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بعد از ۲۰ سال مجدداً دستور احیای دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان اخذ گردید، تصریح کرد: برخی مسائل جزئی در احداث استخر شهر کاخک تکمیل نشده و مشکلاتی دارد.

رضا نصیری فرماندار گناباد هم با اشاره به اینکه طولانی شدن پروژه‌های عمرانی باعث ناامیدی مردم می‌شود، گفت: پروژه استخر کاخک پس از ۱۱ سال به بهره‌برداری رسید و این حاصل تلاش جهادی و روحیه بسیجی خدمتگزاران مردم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ پروژه با مشارکت خیرین در شهرستان گناباد در حال انجام و یا شروع شده است.

رئیس آموزش و پرورش گناباد در این مراسم گفت: پروژه استخر کاخک در سال ۱۳۹۱ با مشارکت ۵ میلیارد ریال خیر آغاز و فونداسیون اجرا شد.

مجید فدوی ارزش ریالی این پروژه را بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طی سه سال اخیر با اختصاص اعتبار ۷۰ میلیارد ریال به این پروژه تأسیسات این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی تخصیص اعتبار برای تکمیل ساختمان پژوهش سرای دانش‌آموزی و گاز کشی اردوگاه شهید مهاجرانی کاخک را از مهم‌ترین مطالبات آموزش و پرورش گناباد عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha