• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403061710149
  • خبرنگار : 50444

مدیر کل کار، تعاون و رفاه استان:

تعاونی‌های جدید براساس ظرفیت‌های خراسان شمالی تاسیس شوند

تعاونی‌های جدید براساس ظرفیت‌های خراسان شمالی تاسیس شوند

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بر ضرورت تأسیس و تشکیل تعاونی‌های جدید در استان بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود تأکید کرد.

مهدی اسلام‌خواه ۱۷ شهریور در دیدار با نخبگان حوزه تعاون استان اظهار کرد: اهمیت و جایگاه اقتصاد و تولید کاملاً مشهود است و این کارگزاران اقتصادی و مردم هستند که با حمایت دولت گردش اقتصادی را ایجاد می‌کنند.

وی افزود: سند توسعه بخش تعاون بر اساس اسناد بالادستی و قوانین مختلف تدوین و سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد که در آن بر اهمیت ایفای نقش دستگاه‌های اجرایی و در کنار هم قرار گرفتن سرمایه‌های فکری برای رسیدن به عدالت بین فعالان این حوزه و مردم تاکید شده است.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها سبب انتفاع جمعی مردم و توسعه کشور می‌شوند، ادامه داد: بنابراین تاکید می‌کنیم که تعاونی‌های جدید بر اساس ظرفیت‌های استان تشکیل شوند و مدیران آن افرادی دارای ایده، تحصیل کرده دانشگاهی، توانمند و نخبگان باشند تا با در کنار هم قرار گرفتن این افراد، موفقیت تعاونی تضمین شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تعداد تعاونی‌های فعال استان را ۱۸۰۰ مورد دانست و افزود: سهم تعاونی‌ها در اشتغال طی سال گذشته حدود ۱۷ درصد افزایش یافت و تلاش ما این است که بخش بیشتری از تسهیلات اشتغال زایی را به فارغ التحصیلان دانشگاهی پرداخت کنیم. 

وی گفت: از سال گذشته تاکنون ۸۰ تعاونی در رسته‌های مختلف در استان تشکیل شده است و اگر توسعه آن‌ها در حوزه‌های تعاونی‌های دانش بنیان ارتقاء یابد، توسعه بیش از پیش را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در این جلسه به تعدادی از مشکلات تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اشاره شد که از جمله آن‌ها می‌توان به مشکلات تامین آب در صنعت، کمبود اعتبارات بانکی و... اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha