• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061710086
  • خبرنگار : 50233

استاندار سمنان مطرح کرد

فعالیت ۷ سرمایه‌گذار چینی در سمنان / صادرات ۶۰۰ تنی سمنان به چین در ۴ ماه

فعالیت ۷ سرمایه‌گذار چینی در سمنان / صادرات ۶۰۰ تنی سمنان به چین در ۴ ماه

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: هفت سرمایه‌گذار چینی در شهرستان‌های مختلف استان مشغول به فعالیت هستند.

سیدمحمدرضا هاشمی امروز (۱۷ شهریور ماه) در نشست سفیر چین با فعالان اقتصادی استان، اظهار کرد: این سرمایه‌گذارها در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه انرژی خورشیدی در حال فعالیت هستند.

وی به عضویت سمنان در اتحادیه جاده ابریشم اشاره و بیان کرد: عضویت سمنان در این اتحادیه باعث سرعت‌بخشی به ارتباطات اقتصادی بین استان سمنان و کشور چین شده است.

او با اشاره به نیاز این استان به سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: استان سمنان آمادگی دارد با توجه به قرارداد ۲۵ ساله بین ایران و چین، در حوزه توسعه زیرساخت‌ها تفاهم‌نامه‌های همکاری با مسئولان چینی امضا کند.

وی با بیان اینکه سمنان از استان‌های موفق در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است، ادامه داد: در همین ارتباط آمادگی داریم تا در زمینه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال، تفاهمنامه‌های همکاری منعقد کنیم.

هاشمی از سمنان به‌عنوان استانی با ظرفیت‌های متنوع در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر نام برد و بیان کرد: استان سمنان از هرگونه همکاری دو جانبه در این بخش استقبال می‌کند.

استاندار سمنان همچنین در نشستی با سفیر چین در تهران، گفت: استان سمنان در بحث فرآوری مواد معدنی و صادرات و همچنین توسعه روابط همه‌جانبه، برای جذب سرمایه‌گذار از کشور چین آمادگی کامل دارد. این استان در بخش‌های مختلف، توانمندی و ظرفیت‌ بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه سمنان، استان استعدادها و گنجینه فرهنگ‌هاست، ادامه داد: در حال حاضر ارتباط بسیار خوبی میان ایران و چین وجود دارد، افتخار ما این است که استان سمنان‌ نماینده کشور ایران در اتحادیه راه ابریشم است، به همین واسطه آثار بسیاری از مجموعه راه ابریشم در استان وجود دارد.

او گفت: در بحث صادرات و واردات با کشور چین، ارتباط بسیار خوبی داریم. همچنین در بحث نیروگاه‌های خورشیدی و معادن نیز از ظرفیت سرمایه‌گذار چینی در استان بهره‌مند هستیم.

هاشمی به فراهم بودن زیرساخت‌های ارتباطی در این استان پرداخت و ادامه داد: وجود دو فرودگاه بین‌المللی در استان، در شهرهای سمنان و شاهرود یکی از فرصت‌های بی‌نظیر برای توسعه روابط با کشور چین است.

استاندار سمنان با اشاره به بستن تفاهمنامه با چین برای تولید قطار سریع‌السیر، گفت: بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر از این ابر پروژه که قرار است توسط چینی‌ها در کشور اجرایی شود، در استان سمنان واقع شده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت سرمایه‌گذاری بالایی در کشور دارد، افزود: مرغوب‌ترین پسته کشور در استان سمنان و در شهرستان دامغان کشت می‌شود و  این محصول سالانه بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان آورده مالی برای استان سمنان دارد.

هاشمی اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال بیش از ۶۱۵ تن محصولات مختلف از استان سمنان به کشور چین صادر شده است.

این مقام ارشد استانی گفت: در حوزه توسعه کشت گلخانه‌ای، نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه فرآوری معادن و ... آمادگی جذب سرمایه‌گذار را داریم.

استاندار سمنان از نگاه ویژه سفیر چین و سفر به استان سمنان تقدیر کرد و با بیان اینکه امید می‌رود این دیدار شروع کار استان سمنان با کشور چین در زمینه توسعه روابط بین دو کشور باشد، افزود: استان سمنان آمادگی خواهرخواندگی با یکی از استان‌های کشور چین را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha