• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061710049
  • خبرنگار : 30147

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مطرح کرد

بیش از ۶۰ درصد تعهدات سالیانه فنی و حرفه‌ای کلات محقق شد

بیش از ۶۰ درصد تعهدات سالیانه فنی و حرفه‌ای کلات محقق شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کلات گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و در راستای اجرای تعهدات آموزش‌های مهارتی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان، طی پنج‌ماهه اول امسال بالغ‌بر ۶۰ درصد تعهدات سالیانه محقق شده است.

سید حسین موسوی در خصوص عملکرد بخش دولتی به ایسنا گفت: توانستیم از ابتدای امسال در راستای طرح هر دانش‌آموز یک مهارت و اوقات فراغت ۱۹۲ نفر دوره با ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت آموزش برگزار کنیم.

وی همچنین از برگزاری ۵۰ نفر دوره آموزش معادل ۹۰۹۴ نفر ساعت برای ساکنین مناطق روستایی خبر داد و افزود: طی این مدت توانستیم ۷۸ نفر دوره با ۷۹۷۸ نفر ساعت آموزش برای متقاضیان آموزش مهارتی برگزار کنیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کلات برگزاری ۱۳ نفر دوره با ۲۳۹۳ نفر ساعت آموزش برای مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، برگزاری ۱۰ نفر دوره با ۱۱۰۰ نفر ساعت برای ساکنین مناطق مرزی و محروم، برگزاری ۳۳ نفر دوره با ۱۵۵۶ نفر ساعت آموزش برای شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و برگزاری ۳۰ نفر دوره با ۲۱۶۸ نفر ساعت آموزش برای سربازان وظیفه را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی همچنین از رهگیری ۶۳ نفر دوره وضعیت اشتغال مهارت آموختگان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال ۶۳ نفر دوره برای خدمات مشاوره و راهنمایی آموزشی-شغلی به متقاضیان مهارت‌آموزی، ۲۳۲ نفر دوره برای ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی آموزشی_شغلی اختصاصی کارآموزان و سه نفر دوره برای شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر مهارتی و کارآفرینی در روستاها برگزار شده است.

بیش از ۶۰ درصد تعهدات سالیانه فنی و حرفه‌ای کلات محقق شد

موسوی با اشاره به ۷ نفر دوره برای صدور مجوز واحدهای پذیرنده مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی گفت: در بخش غیردولتی نیز توانستیم ۳۳ نفر دوره با ۱۸ هزار و ۵۴۰ نفر ساعت برای آموزش‌های متناسب با آمایش سرزمین و منطقه‌ها برگزار کنیم.

وی افزود: آموزش‌های مهارتی ۴ نفر دوره با ۱۲۰ نفر ساعت آموزش برای ارائه آموزش‌های مهارتی از طریق خدمات آموزشی از آموزشگاه‌ها، برگزاری ۴ نفر دوره برای پایش راستی آزمایی مربیان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، برگزاری ۲ نفر دوره برای بازآموزی و راهبری مربیان و مؤسسان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، از دیگر اقدامات بوده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کلات همچنین از صدور ۲ مجوز تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد و ثبت سامانه رصد اشتغال یافتگان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد خبر داد و افزود: از ابتدای شهریورماه در شهرستان کلات و در راستای طرح مهارت‌آموزی ۳۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) قرارداد فی‌مابین، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کلات برای ۱۶۸ نفر از مددجویان دامدار کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) دوره مهارتی تخصصی جایگاه دام در روستاهای کرناوه، کالو، گرو، لاین برگزار شده است، یادآور شد: آموزش تخصصی و مهارتی این حرفه مهارتی در راستای آموزش جامعه هدف یاد شده برای بانوان و آقایان روستاهای کرناوه، کالو، گرو، لاین، در کارگاه آموزشی سیار مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کلات با همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) اجرا شد.

موسوی در ادامه از تخصیص و جذب ۱۰۰ درصدی اعتبار عمرانی سال ۱۴۰۲ بالغ‌بر یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال به منظور اصلاح و تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار و در دست اقدام خبر داد و گفت: احداث رمپ و احداث سرویس بهداشتی در راستای طرح مناسب‌سازی محیط‌های اداری برای تسهیل رفت و آمد معلولین و جانبازان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای از دیگر اقدامات بوده است.

وی همچنین به تفکیک سیستم گرمایش سرویس‌های بهداشتی از ساختمان آموزشی (کارگاه‌ها)، اصلاح و تکمیل پروژه‌ سرویس‌های بهداشتی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لاین، اصلاح و ارتقاء سیستم گرمایش ساختمان اداری و تهیه بخشی از لوازم مورد نیاز برای ارتقاء سیستم گرمایش ساختمان آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کلات اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha