• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061710043
  • خبرنگار : 50649

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون مطرح کرد:

آسیب خاموشی برق به شرکت‌های تولیدی و صنعتی شهرستان کازرون

 آسیب خاموشی برق به شرکت‌های تولیدی و صنعتی شهرستان کازرون

ایسنا/فارس مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون اظهار کرد: قطعی برق آن‌هم بدون اطلاع قبلی طی هفته‌های گذشته، ضربه سنگینی به تولیدکنندگان وارد کرده است و متأسفانه قطعی برق علاوه بر ایجاد مشکل برای مردم، چالش‌های بزرگی برای واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان ایجاد کرده است.

محمدجعفر شفیعی امروز، ۱۷ شهریورماه با اعلام این مطلب گفت: شرکت‌های تولیدی و صنعتی شهرستان در تابستان به دلیل رسیدن به اوج بار در شبکه سراسری برق، با مشکل قطعی اجباری برق مواجه بودند که این مسئله به آن‌ها، به ویژه واحدهای انرژی‌بر، آسیب زیادی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ در دسترسی به انرژی و تأثیرات ناشی از مصرف نکردن بهینه آن بر تولید و صنعت، چالش‌هایی را برای صنایع شهرستان ایجاد کرده است، افزود: مشکل تأمین برق شرکت‌های تولیدی و صنعتی در میزان بهره‌وری، تولید و اشتغال تحت تأثیر منفی قرار گرفته است که در این راستا قطعی برق به عنوان یکی از مؤلفه‌های انرژی در مصرف بهینه توسط صنایع، چالش‌هایی را ایجاد کرده و تأثیر آن بر میزان بهره‌وری صنایع و ارزش افزوده آن اثرگذار بوده است.

شفیعی با تصریح اینکه مشکل قطعی برق در دولت یازدهم و دوازدهم با شیب تندی همراه بود، تصریح کرد: در دولت سیزدهم این روند کمی کاهش پیدا کرد، به‌رغم اینکه در دولت سیزدهم کمی میزان تولید برق افزایش یافت، اما به حدی نبود که بتواند مشکل کمبود و کسری برق را حل کند.

وی یادآور شد: قطع ناگهانی و بدون برنامه برق، به‌ غیر از آنکه در روند فعالیت کارگران و روند تولید شرکت‌های صنعتی وقفه ایجاد می‌کند، باعث خسارت به تعدادی از دستگاه‌های واحدهای تولیدی و صنعتی شده است.

شفیعی، خواستار بهینه‌سازی مصرف برق با افزایش عملکرد تولید شد و گفت: میزان مصرف انرژی در جهان در هر دهه به دو برابر افزایش می‌یابد و پیش‌بینی شده است که در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۵ روند مصرف انرژی در جهان ۵۴ درصد افزایش یابد و در این چشم‌انداز بیشترین میزان مصرف انرژی به کشورهای در حال توسعه‌ای مانند کشور ایران اختصاص دارد که در این شرایط بهترین شیوه، بهینه‌سازی مصرف انرژی به ویژه نفت و گاز است که منابع آن غیرقابل تجدید و تمام‌شدنی است، بنابراین کارخانجات تولیدی و صنعتی در شرایط کنونی چاره‌ای جز بهینه‌سازی مصرف انرژی به شیوه‌های مختلف ندارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سپاه کازرون، وی در پایان از وزارت نیرو و مدیران تولید و توزیع برق خواست تا برنامه‌های خاموشی و قطعی برق واحدهای صنعتی و برق خانگی و مراکز اداری و آموزشی را قبلا اطلاع‌رسانی دقیق کرده و در جهت رفع اساسی این مشکل که به یک معضل تبدیل شده است، برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha