• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403061710039
  • منبع : بازار

ادارات چه نیازی به نرم‌ افزار حضور و غیاب آنلاین دارند

ادارات چه نیازی به نرم‌ افزار حضور و غیاب آنلاین دارند

در عصر حاضر که تکنولوژی در همه بخش‌ ها نفوذ کرده و کسب و کار ها در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر هستند، با اطمینان می ‌توان گفت که موفقیت هر سازمانی به طور فزاینده در گرو توانایی آن در سازگاری و به کارگیری دستاورد های جدید دیجیتالی است. یکی از تغییرات چشمگیر در حوزه کسب و کار ها در طی چند دهه اخیر، گذر از فرایند های دستی و کاغذ محور و استقبال از سیستم‌ های آنلاین می ‌باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت مهندسی کسرا، این سیستم ها که همه چیز را در بر گرفته ‌اند، از پلتفرم‌ های ارتباطی گرفته تا ابزار های مدیریت پروژه و کنترل تردد پرسنل، تحولی در چگونگی انجام فعالیت‌ های ادارات و دپارتمان ‌ها ایجاد کرده اند.

اهمیت ابزار های مدیریت محیط کار کمتر از خود حرفه و کسب و کار نیست. در بین این ابزار ها، نرم‌ افزار حضور و غیاب آنلاین و حضور و غیاب کلود Cloud گزینه ای ارزشمند محسوب می ‌شود. فرایند رهگیری حضور و غیاب دیگر صرفاً تیک زدن برگه‌ های ورود و خروج و ثبت حضور غیاب نیست، بلکه مولفه ای استراتژیک به شمار می ‌آید که تاثیر بسزایی در ارتقای بهره‌ وری، رضایت پرسنل و موفقیت‌ های عملیاتی شرکت دارد.

با توسعه و گسترش جغرافیایی کسب و کار ها، سازمان ‌ها و ادارات، همچنین افزایش دورکاری و ساعات کاری منعطف، چالش ‌هایی نیز در مدیریت حضور و غیاب منابع انسانی پدید آمده است. پر واضح است که روش‌ های دستی و کاغذی ثبت ورود و خروج و ساعات کاری دیگر پاسخگوی نیاز های جدید نیست و این جاست که استفاده از نرم افزار حضور و غیاب آنلاین اهمیت ویژه‌ ای می ‌یابد. در این نوشتار قصد داریم به اهمیت و لزوم استفاده از این سیستم‌ های پیشرفته در ادارات بپردازیم. با ما همراه باشید.

نرم افزار حضور و غیاب آنلاین و دقت و اعتبار بالا

یکی از قانع کننده ‌ترین دلایل استفاده از سیستم‌ های آنلاین ثبت حضور و غیاب، دقت و اعتبار بی ‌نظیر آن ها در رهگیری و ثبت داده ‌های ورود و خروج و حضور و غیاب است.‌ در سیستم ‌های قدیمی کنترل تردد پرسنل، مانند برگه ‌های ورود و خروج، پانچ کارت یا ثبت به صورت دستی و کاغذی، خطا های انسانی به وفور رخ می داد. گاهی نیز پرسنل فراموش می ‌کردند ساعت ورود و خروج خود را ثبت کنند که این امر منجر به نا هم ‌خوانی ‌هایی در رکورد های حضور و غیاب می‌ شد. همچنین در این روش‌ ها، دستکاری داده‌ ها به آسانی صورت می ‌گرفت؛ از جمله ثبت حضور پرسنل غایب توسط دیگران.

 نرم‌ افزار حضور و غیاب آنلاین اما به گونه‌ ای طراحی شده است که چنین خطا ها و اقدامات غیر مجازی را به حداقل رسانده است. به این منظور، از تکنولوژی تایید بیومتریکی در این نرم ‌افزار استفاده شده است که از طریق ثبت اثر انگشت یا تشخیص چهره، این اطمینان حاصل می ‌شود که صرفاً پرسنل مورد نظر امکان ثبت حضور خود را دارد. به علاوه، نرم‌ افزار حضور و غیاب آنلاین به صورت خودکار داده ‌های زمانی و لحظه‌ ای را ثبت می ‌کند که با این کار دیگر نیازی به ثبت و ورود دستی داده‌ ها نبوده.

ادارات چه نیازی به نرم‌ افزار حضور و غیاب آنلاین دارند

نرم ‌افزار حضور و غیاب آنلاین و مقیاس پذیری و انعطاف بالا

طبیعتاً با رشد شرکت، مدیریت حضور و غیاب کارمندان نیز پیچیده ‌تر می ‌شود. سیستم ‌های قدیمی کنترل تردد پرسنل که توان همگامی با پیشرفت سریع سازمان را ندارند، پاسخگوی نیاز های جدید نبوده که در این صورت، شاهد ناکارامدی و خطا های متعدد خواهیم بود.

در حالی که سیستم ‌های حضور و غیاب آنلاین، مقیاس پذیری بالایی داشته و به راحتی با نیاز ها و شرایط متغیر سازمان سازگار می‌ شوند. خواه سازمان پرسنل جدید اضافه کند، شعبه ‌های متعددی در نقاط گوناگون تاسیس کند یا شرایط کاری خود را تغییر دهد، نرم ‌افزار حضور و غیاب آنلاین به آسانی با این تغییرات همگام می شود.

با افزایش دورکاری و محیط‌ های کاری ترکیبی، ممکن است پرسنل همواره حضور فیزیکی در محل کار خود نداشته باشند. نرم‌افزار حضور و غیاب آنلاین قادر به رهگیری حضور کارمندان فارغ از موقعیت مکانی کارمند مشغول به کار بوده و از این جهت، گزینه ای بی ‌نظیر هم برای داخل سازمان و هم خارج از سازمان و ماموریت ‌های کاری به شمار می ‌آید.

نرم ‌افزار حضور و غیاب آنلاین و صرفه‌جویی در هزینه‌ ها

ممکن است در ابتدا سرمایه اولیه برای راه ‌اندازی سیستم حضور و غیاب آنلاین زیاد به نظر برسد، اما صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها و مقرون به صرفه بودن این سیستم‌ ها در دراز مدت، ارزشی به مراتب بیشتر از مبلغ اولیه خواهد داشت. سیستم‌ های قدیمی کنترل تردد پرسنل، به ویژه آن هایی که مبتنی بر فرایند های کاغذی هستند، هزینه ‌های جاری مرتبط با تهیه، ذخیره و نیروی کار را به دنبال خواهند داشت. به علاوه، ناکارامدی ‌های فرایند های دستی اغلب هزینه‌ های عملیاتی هنگفتی را به سازمان تحمیل می ‌کند. در مقابل، سیستم ‌های آنلاین قادر به کاهش و حذف بسیاری از این هزینه‌ ها هستند. اتوماتیک بودن فرایند های جمع آوری داده ها و پردازش آن ها نیاز به انجام مداخلات دستی را به حداقل رسانده و بدین ترتیب هزینه نیروی کار کاهش می ‌یابد. همچنین، دقت و اعتبار نرم ‌افزار حضور و غیاب آنلاین از بسیاری از خطا های پرهزینه مانند پرداخت بیش از حق الزحمه به دلیل رکورد های حضور و غیاب غیر دقیق جلوگیری می ‌کند.

ادارات چه نیازی به نرم‌ افزار حضور و غیاب آنلاین دارند

درباره شرکت مهندسی کسرا؛ پیشرو در تولید و ارائه سیستم‌ های حضور و غیاب

شرکت مهندسی نرم افزار حضور و غیاب کسرا شرکتی پیشرو و نام آشنا در زمینه تولید و عرضه انواع نرم‌ افزار حضور و غیاب از جمله نرم‌ افزار حضور و غیاب ابری (cloud) و نرم ‌افزار حضور و غیاب تحت وب Web است. این شرکت محصولات خود را به گونه‌ ای طراحی نموده است که پاسخگوی نیاز های مختلف انواع کسب و کار ها و صنایع باشد. شرکت کسرا با تولید سامانه حضور و غیاب، نرم ‌افزار ابری و قابلیت ادغامی بی ‌نظیر این سیستم‌ ها، سازمان ها را در جهت مدیریت نیروی کار خود با کارآمدی و دقت هرچه تمام‌ تر تجهیز نموده است. شما هم برای مشاوره در خصوص مدیریت منابع انسانی خود با کارشناسان کسرا به شماره تلفن های ۰۲۱۴۱۴۵۲۰۰۰ و یا ۰۳۱۳۴۱۰۴ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha