• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403061710015
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

امضای قرارداد همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی

امضای قرارداد همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی طی جلسه‌ای با حضور معاون پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی و رئیس اداره منابع انسانی و پایش عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان، با هدف استفاده از ظرفیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی، قرارداد همکاری امضا شد.

معاون پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در این جلسه گفت: جهاد دانشگاهی با فرمان امام(ره)،  در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ راه اندازی شد که در اوایل فعالیت خود، موضوعات فرهنگی را دنبال می‌کرد و در دوران جنگ تحمیلی در تمام عرصه‌ها اعم از حمایت و پشتیبانی جنگ و اعزام دانشجویان و اساتید به جبهه‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کرد.

اکبر شوقی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف پژوهشی، فرهنگی، تجاری سازی، پزشکی و آموزشی افزود: خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و بازار کار و مرکز افکار سنجی دانشجویان(ایسپا) در مجموعه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فعال بوده و نقش مهمی در اگاهی بخشی به جامعه ایفا می ‌کنند.

امضای قرارداد همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی

وی با بیان اینکه اصلی ترین فعالیت معاونت آموزشی در جهاد دانشگاهی،  برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت است، گفت: در تبریز پنج مرکز آموزشی کوتاه مدت در نقاط مختلف شهر فعال بوده و در شهرستان‌های میانه، مرند و بناب نیز مراکز آموزشی جهاددانشگاهی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها ویژه عموم مردم است، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در گروه‌های هفتگانه زبان‌های خارجی، پزشکی، کامپیوتر، فنی و مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و هنر ارائه می‌شود.

شوقی افزود: هر سال حدود ۲۰ هزار نفر از دوره‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی در سطح استان بهره‌مند می‌شوند که آمار خوبی است. 

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی سازمانی خودگردان بوده و بودجه‌ی دولتی به آن تعلق نمی‌گیرد، گفت: طرح آموزش سربازان در پادگان‌ها نیز بر عهده جهاد دانشگاهی است.

شوقی بیان کرد: معاونت تجاری سازی یکی دیگر از حوزه‌هایی است که در جهاد دانشگاهی فعال بوده و به کسانی که در زمینه‌های کارآفرینی و فعالیت‌های اقتصادی مشغول هستند مشاوره ارائه می‌دهد.

امضای قرارداد همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان در دو حوزه درمان مستقیم و غیر مستقیم فعالیت عمده دارد، گفت: در سطح استان ۱۶ درمانگاه و دو بیمارستان عالی نسب و ۲۹ بهمن تبریز با ظرفیت ۴۰۰ تختوابی وجود دارد که به دو میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی استان خدمات ارائه می‌دهد.

بهزاد اکبرزاده با بیان اینکه این خدمات رایگان بوده، افزود: جراحی قلب در بیمارستان عالی نسب انجام می‌شود و بدون اینکه بیمار ریالی پرداخت کند از خدمات این بیمارستان‌ها برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: ۱۳ درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان‌ها و سه درمانگاه در تبریز خدمات سرپایی ارائه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای دستورالعمل ابلاغ شده، برای طرح اوقات فراغت فرزندان همکاران در بازه‌ی سنی ۶ الی ۱۷ سال با مراکز متولی، قراردادی در قالب فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی هنری و موضوعات کاربردی منعقد می‌شود.

امضای قرارداد همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha