• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403061709993
  • خبرنگار : 50214

افتتاح دفتر استانداردسازی در دانشگاه آزاد یزد

افتتاح دفتر استانداردسازی در دانشگاه آزاد یزد

ایسنا/یزد به منظور تعامل و همکاری بیشتر بین استاندارد و دانشگاه‌ها، در حرکتی ترویجی و ارتباطی دفتر استانداردسازی دانشگاه آزاداسلامی واحد یزد با حضور مسئولین این دو نهاد، اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد، معاونان و روسای ادارات استاندارد استان افتتاح شد.

«حمید مطهری» مدیر کل استاندارد استان در حاشیه افتتاح این دفتر گفت: با عنایت به ابلاغ سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر تأسیس دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌ها و ابلاغ شرح وظایف دفاتر و نحوه ارزیابی آنها، اولین دفتر استانداردسازی در قالب جدید، در این استان و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تاسیس و افتتاح شد.

وی افزود: همکاری بیشتر دانشگاه و استاندارد در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران کنترل کیفیت، ترویج فرهنگ استاندارد و مشارکت اعضای هیات علمی در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی از جمله فعالیتهای این دفتر است.

وی در توضیح بیشتر تاسیس این دفتر، ادامه داد: افتتاح دفاتر استاندارد سازی بنابر سیاست های کلی سازمان ملی استاندارد ایران و در محل ها و مراکزی که ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و تدوین استاندارد و همچنین زمینه سازی استانداردسازی حس شود، ایجاد می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی استان یزد، نقش بسیار مهم و موثری را در استاندارد سازی و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد دارند و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، دارای ظرفیت‌های بسیار خوب دانشجویی و آزمایشگاهی است که در گسترش ارتباطات متقابل و در نهایت افزایش دامنه پوشش استاندارد، بسیار موثر است.

مطهری افزود: دانشگاه‌ها با توجه به حضور اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف، خصوصا" کارشناسی ارشد و دکتری می توانند در جهت فراگیر شدن استاندارد در تمامی سطوح جامعه، همراه و کمک کار مسئولین و دست اندرکاران استاندارد استان یزد باشند.

مدیر کل استاندارد استان گفت: دانش اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها با دانسته‌ها و تجربه‌های کارشناسان استاندارد می‌تواند، ممزوج شود و گره های کور صنایع و خدمات موجود استان یزد را باز کند، ضمن اینکه توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در تمامی لایه های اجتماعی را مقدم بر تمامی امور می دانیم.

«محمدرضا دهقانی اشکذری» رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد نیز در هنگام افتتاح دفتر استانداردسازی گفت: افتتاح این دفتر باعث تقویت ارتباط با صنعت شده که صنعت و فناوری اولویت دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه پیاده شدن استاندارد در جامعه پیشرفت کشور را در بر دارد، افزود: استاندارد یعنی چارچوب گذاری همه فرآیندها و محصولات موجود در جامعه که در زمینه خدمات و محصول اثرگذار هستند.

دهقانی یکی از ارکان های هر کشوری را تحقق استاندارد در همه زمینه‌ها برشمرد و اظهار کرد: یکی از کارکردهای دانشگاه به کارگیری تکنولوژی روز دنیا در صنعت است و افتتاح دفتر استاندارد باعث تقویت ارتباطات با صنعت و تکنولوژی می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استاندارد یزد، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در پایان افزود: تمام دانشجویان بویژه اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه می‌توانند در شاخه هایی که مورد نظر اداره کل استاندارد استان یزد باشد، ورود کرده و در برداشتن موانع، همراه و کمک کاراستان و سازمان ملی استاندارد ایران باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha