• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403061709982
  • خبرنگار : 50176

رئیس اتاق بازرگانی استان خبر داد

توسعه روابط تجاری بین فعالان اقتصادی لرستان و افغانستان

توسعه روابط تجاری بین فعالان اقتصادی لرستان و افغانستان

ایسنا/لرستان رئیس اتاق بازرگانی لرستان از توسعه روابط تجاری بین تجار و فعالان اقتصادی لرستان و کشور افغانستان خبر داد.

محمد خاکی امروز (شنبه، ۱۷ شهریور ماه) در نشست وبیناری فعالان اقتصادی لرستان و افغانستان در محل اتاق بازرگانی خرم‌آباد، اظهار کرد: لازمه گسترش توسعه روابط تجاری و اقتصادی برگزاری نشست‌های مختلف و شناخت از ظرفیت‌های یکدیگر است. در گام بعدی و با برگزاری نشست با فعالان اقتصادی، زمینه همکاری‌های بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این اتاق برای اعضا، تسهیلاتی با هدف حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم می‌شود، گفت: در این فرصت محدود تلاش خواهیم کرد از شرکت‌های مشتاق برای حضور در نمایشگاه حمایت کنیم.

خاکی بیان کرد: زمینه‌های همکاری لرستان با کشور افغانستان را می‌توان در دسته‌های مختلفی مانند داروهای انسانی و دامی، صنایع غذایی و کشاورزی، محصولات پتروشیمی و معدنی، سنگ و مصالح ساختمانی دسته‌بندی کرد، به‌نحوی که می‌توان در این زمینه‌ها صادرات و انتقال تکنولوژی را داشت.

وی توسعه روابط اقتصادی اتاق بازرگانی با اتاق‌های محلی افغانستان، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، برگزاری نشست‌های تجاری دوجانبه بین لرستان و افغانستان و فراهم آوردن افزایش شناخت تجار دو کشور از امکانات یکدیگر، شناسایی موانع موجود در تجارت استان با کشور افغانستان و ارائه راهکارهای تسهیل تجارت و همچنین فراهم آوردن زمینه‌های حضور فعالان اقتصادی لرستان و افغانستان در نمایشگاه‌های بین‌المللی را از جمله برنامه‌های اتاق بازرگانی لرستان جهت توسعه روابط با کشور افغانستان ارزیابی کرد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: امیدوارم با تداوم این جلسات و پیگیری همکاران در اتاق بازرگانی لرستان و همچنین اتاق مشترک بازرگانی و برگزاری نشست‌های بی تو بی فعالان اقتصادی زمینه توسعه روابط خارجی فراهم شود.

خاکی با اشاره به موافقت‌نامه سازمان همکاری‌های اقتصادی اتاق، بیان کرد: موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین ایران و افغانستان در حال تنظیم و مذاکره است. امیدواریم هرچه زودتر این موافقت‌نامه نهایی شود و تعرفه‌های ترجیحی ما مشخص شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با توافق‌نامه چابهار و ظرفیت‌های خوبی که در مرزهای زمینی و رسمی وجود دارد و اولویت همکاری اقتصادی که دولت با کشورهای همسایه، بویژه افغانستان تعریف کرده است، به نتایج خوبی برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان رمز موفقیت را پیگیری نظام مسائل دانست و افزود: ما تنها نباید به برگزاری این‌گونه جلسات بسنده کنیم، جلسات برای شناخت بیشتر است و کار اتاق بازرگانی و سفارتخانه و استانداری و اتاق‌های مشترک تسهیل روابط تجاری است.

خاکی گفت: تشویق و ترغیب فعالان اقتصادی به تجارت منجر به افزایش حجم مبادلات و سرمایه‌گذاری‌های مشترک خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha