• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403061709854
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد کشور:

۳۵۰ استاد برجسته دانشگاه آزاد اسلامی در طرح ملی اعتلا شرکت می‌کنند

۳۵۰ استاد برجسته دانشگاه آزاد اسلامی در طرح ملی اعتلا شرکت می‌کنند

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد کشور گفت: ۳۵۰ استاد برجسته دانشگاه آزاد اسلامی در طرح ملی اعتلا شرکت می‌کنند.

ابوالفضل یداللهی امروز ۱۷ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد طرح ملی اعتلا که در دفتر ریاست دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: از اهداف متعالی طرح ملی اعتلا جهاد تبیین و روشنگری است، در این طرح تلاش می‌شود تا دانشگاه که همواره مورد هجمه دشمنان قرار دارد در این راستا مصونیت پیدا کند و  دشمنان از فضای احساسی دانشجو سوءاستفاده نکنند.

وی با بیان اینکه اعتلا یعنی متعالی شدن و تعالی پیداکردن است، افزود: بشریت یا شاکر بوده که به‌سوی خدا می‌رود و یا کفار است که رو به تنزل پیش می‌رود.

مدیرکل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه عنوان عمیق اعتلا که اندیشه و تفکر پشت این موضوع بوده برای اجرای طرح انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی متولی جهاد تبیین در بین دانشگاه‌های کشور است.

یداللهی بیان کرد: رسالتی که بر عهده دانشگاه آزاد گذاشته شده است، با طرح ملی اعتلا به نتیجه خواهد رسید که این طرح در سه مرحله شهرستانی و استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۵۰ استاد برجسته دانشگاه آزاد کشور در همایش کشوری طرح ملی اعتلا که از امروز عصر در دانشگاه آزاد بروجرد برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد کشور اضافه کرد: در تیرماه سال گذشته که مرحله استانی طرح اعتلا اجرا شد حدود چهارهزار نفر از اساتید هیئت علمی در دوره استانی و در اجرای طرح اعتلا منطقه‌ای نیز سه هزار نفر در طرح شرکت کردند.

یداللهی اظهار کرد: بیش از ۲ هزار نفر از دانشجویان دکتری نیز در این طرح شرکت کردند که نتیجه آن شرکت هشت هزار نفر در دوره‌های طرح اعتلا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هفته آینده طرح اعتلا با حضور ۳۰۰ نفر از اساتید در همدان برگزار می‌شود و طرح اعتلا برای اساتیدی که مرکز و شرق کشور را انتخاب کردند نیز در نیمه اول آبان‌ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه برای مدیران دانشگاه‌های آزاد کشور و کادر اجرایی نیز دوره‌ای مجزا برگزار خواهد شد، اضافه کرد: دانشگاه مسئولیتی نسبت به جامعه دارد، و باید رسالت اجتماعی خود را نسبت به جامعه انجام دهد، دانشگاه آزاد از مردم است و خدمات آن برای مردم است.

یداللهی بیان کرد: ظرفیت خوبی توسط دانشگاه برای جهاد تبیین وجود دارد، دانشگاه آزاد بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار دانشجوی در حال تحصیل دارد و باید تلاش کنیم تعلیم‌وتربیت اجتماعی از مسیر دانشگاه نهادینه شود و اثرگذاری آن در جامعه نمود داشته باش.

وی با بیان اینکه طرح ملی اعتلا دوره معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای است، مبانی فکری و اصول باید به جامعه داده شود، افزود: دستاوردهای علمی دانشگاه آزاد برای بالابردن رتبه علمی کشور در جهان ممتاز است.

مدیرکل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد کشور تصریح کرد: اساتید انقلابی برای اعتلای ایران اسلامی مجاهدت می‌کنند، دانشگاه آزاد اسلامی در کسب رتبه‌های علمی نقش بسزایی دارد.

در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴ رکن در زمینه حجاب و عفاف  مسئول هستند

محمدرضا جابر انصاری رئیس دانشگاه آزاد لرستان نیز در این نشست، اظهار کرد: حجاب و عفاف از شعائر اسلامی و فرهنگی است، دشمنان حجاب و عفاف را نشانه گرفته‌اند، تا به انقلاب ضربه وارد کنند، در این راستا دانشگاه آزاد برای نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف برنامه دارد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴ رکن در زمینه حجاب و عفاف  مسئول هستند و برنامه‌های مختلفی برای آن اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تعلیم‌وتربیت اسلامی با برگزاری طرح اعتلا  مؤثر خواهد بود و در حاشیه برگزاری طرح اعتلا در زمینه‌های تقویت فرهنگ و حجاب نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد لرستان بیان کرد: طرح ملی اعتلا با بحث‌های معرفتی و سیاسی در بصیرت‌افزایی اساتید و شناخت کامل از مسائل روز ایران و جهان نقش بسزایی خواهد داشت.

جابرانصاری ادامه داد: در اجرای طرح ملی اعتلا در بروجرد از سخنرانان ملی در طول طرح استفاده خواهد شد و از نظرات و پیشنهادات و انتقادات اساتید دانشگاه در قالب اجرای طرح اتاق گفت‌وگو استفاده خواهد شد.

ارتباط بین دانشگاه و مجموعه‌های بیرونی از اهداف طرح اعتلا است

همچنین حجت‌الاسلام محمدعلی کریمی دبیر طرح ملی اعتلا، گفت: طرح ملی اعتلا چالش‌های مهم سیاسی و اجتماعی روز را بررسی می‌کند، اساتید دانشگاه در این طرح در مورد مسائل مختلف روز توانمند خواهند شد.

وی اظهار کرد: طرح اعتلا باهدف معرفت افزایی و توانمندسازی اساتید و هدف مهم‌تر به دنبال شبکه‌سازی و انسجام بین اساتید دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

دبیر طرح ملی اعتلا اضافه کرد: ارتباط بین دانشگاه و مجموعه‌های بیرونی و دستگاه‌های اجرایی از دیگر اهداف طرح است، موضوعات روز و چالش‌های اجتماعی و سیاسی و رفع معضلات دانشگاهی و دغدغه‌های جامعه در طول اجرای طرح بررسی خواهد شد.

محمدرضا معظمی گودرزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای تعالی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای اساتید سلسله دوره‌هایی با عنوان طرح اعتلا برگزار می‌کند، تاکنون دوره‌ها به‌صورت منطقه‌ای و استانی برگزار شده است و دوره کشوری در بروجرد برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله کشوری طرح اعتلا اساتید دانشگاه آزاد کشور از امروز تا سه‌شنبه ۲۰ شهریور به مدت چهار روز با حضور ۳۰۰ تن از اساتید برجسته در بروجرد برگزار می‌شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد با بیان اینکه تاکنون هشت هزار نفر از اساتید دانشگاه در مرحله منطقه‌ای شرکت کردند، اضافه کرد: در این طرح سخنرانان مطرح کشور در جمع اساتید مباحث روز ایران و جهان، شاخصه‌های اقتصادی و مبانی حکمرانی حکومت اسلامی بررسی می‌شود. 

معظمی گودرزی ادامه داد: همچنین تحولات اخیر غرب آسیا توسط اساتید و مسئولان ارشد کشوری و استانی و شهرستانی بررسی می‌شود، از دیگر مباحث، سواد رسانه، شبکه‌سازی و جنگ شناختی و آشنایی با اندیشه‌های امامین انقلاب و غرب‌شناسی و بنیان فکری استکبار جهانی ‌موضوعات روز ایران و جهان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

وی تصریح کرد: طرح اعتلا اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور امروز ساعت ۱۶ مراسم افتتاحیه و روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ساعت ۱۶ مراسم اختتامیه در مجتمع دانشگاهی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha