• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061709704
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد

سهم ۱۳ هزار نفری فارغ التحصیلان گیلان در تعهد اشتغال امسال

سهم ۱۳ هزار نفری فارغ التحصیلان گیلان در تعهد اشتغال امسال

ایسنا/گیلان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، از تحقق ۲۵ درصدی تعهد اشتغال استان در سال جاری خبر داد و گفت: سهم اشتغال فارغ التحصیلان استان در سال جاری ۱۳ هزار و ۶۶۲ نفر است که تاکنون ۱۷۰۱ نفر اشتغال جدید برای فارغ التحصیلان ایجاد شده است.

سیاوش آقاجانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تعهد اشتغال استان گیلان در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، اظهار کرد: تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۳۲ هزار نفر بود که شاهد تحقق ۱۰۹ درصدی آن هستیم.

وی تعهد اشتغال استان در سال جاری را ۲۹ هزار و ۹۷۶ نفر دانست و افزود: در پنج ماهه نخست امسال، ۲۵ درصد از تعهد اشتغال را محقق کردیم؛ البته بخشی از تسهیلات اشتغالزایی هنوز توسط سیستم بانکی پرداخت نشده و لذا انتظار می رود با پرداخت این منابع روند تحقق اشتغال تعهد شده دستگاه های اجرایی، تسریع شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه در سال جاری ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ این اداره کل بابت ایجاد کسب و کار پرداخت شده است، گفت: طی سه سال گذشته ۵۸۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

آقاجانی با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی استان، تصریح کرد: تعهد اشتغال استان در بخش کشاورزی ۱۷۰۶ نفر در سال جاری است که تاکنون ۴۳۶ نفر در سامانه رصد اشتغال، ثبت شده اند و لذا شاهد تحقق ۲۶ درصدی هستیم.

وی ادامه داد: حسب پیگیری های به عمل آمده از دستگاه های اجرایی متولی حوزه کشاورزی، عدم پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان علت اصلی تحقق کنونی عنوان شده و دستگاه ها متعهد به انجام تعهدات خود در ماه های آتی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به سهم اشتغال فارغ التحصیلان در سال جاری، عنوان کرد: سهم اشتغال فارغ التحصیلان استان در سال جاری ۱۳ هزار و ۶۶۲ نفر است که تاکنون ۱۷۰۱ نفر اشتغال جدید برای فارغ التحصیلان ایجاد شده و نشان دهنده تحقق ۱۲ درصدی تعهد امسال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha