• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403061709667
  • منبع : نمایندگی مرکزی

راه‌اندازی ۱۴۴ نیروگاه خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد در استان مرکزی

راه‌اندازی ۱۴۴ نیروگاه خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، ۱۴۴ نیروگاه انرژی خورشیدی خانگی در استان از سال گذشته تاکنون راه اندازی و به شبکه برق کشور متصل شده است.

محمود محمودی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی افزود: مددجویان کمیته امداد می‌توانند با احداث نیروگاه خورشیدی به میزان پنج کیلو وات برق، ماهانه حداقل ۳۰ میلیون ریال درآمد داشته باشند که این عدد سالیانه بر اساس نرخ تورم افزایش می‌یابد و وزارت نیرو برق تولیدی را به مدت ۲۰ سال تضمینی خرید می‌کند.

وی بیان کرد: ۱۴۴ نیروگاه خورشیدی خانگی به ظرفیت ۷۲۰ کیلووات توسط مددجویان کمیته امداد استان مرکزی راه اندازی شده و در صورت پرداخت سریع تسهیلات از سوی بانک‌ها و اجرای کامل تعهدات و نهادهای همکار در این برنامه، شاهد احداث نیروگاه های بیشتر مطابق با جدول زمان‌بندی آن خواهیم بود.

محمودی با بیان اینکه ۳۷ نیروگاه خورشیدی مددجویان کمیته امداد در دست بررسی است و بزودی وارد مدار خواهند شد، افزود: ۱۷۸ قرارداد بین مددجویان با ساتبا ثبت شده است که در حال انتخاب پیمانکار توسط مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در زمینه تسهیل در راه اندازی نیروگاه های خانگی خورشیدی افزود: اصلی ترین ماموریت کمیته امداد توانمندسازی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد است و اجرای طرح انرژی خورشیدی راه بسیار مناسبی برای توانمندسازی این خانواده هاست.

سید مهدی عبادی بیان کرد: راه اندازی نیروگاه‌های کوچک خورشیدی از لحاظ پدافند غیرعامل نیز برای کشور اهمیت دارد و ضمن تامین انرژی پاک خورشیدی به صیانت از محیط زیست نیز کمک می شود.

وی گفت: نصب پنل های خورشیدی منبع درآمد پایداری برای مددجویان به ویژه افرادی که توان انجام فعالیت در بیرون از منزل را ندارند، است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha