• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061709622
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات تنیس استان عنوان کرد

اجرای طرح جهانی توسعه تنیس نوجوانان در کرمانشاه

اجرای طرح جهانی توسعه تنیس نوجوانان در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات تنیس استان کرمانشاه به اجرای طرح جهانی جی.تی.آی (توسعه تنیس نوجوانان) در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این طرح در ۱۶ استان کشور اجرا می‌شود و کرمانشاه از استانهای برتر در اجرای آن است.

محمدعلی زرندی در جمع خبرنگاران، با اشاره به رشد خوب تنیس کرمانشاه در یک دهه اخیر، اظهار کرد: در طول این مدت اقدامات بسیار زیادی برای رشد و ارتقاء تنیس استان و توسعه زیرساخت‌های آن شده است. 

وی که حدود یک سال پیش برای سومین دوره متوالی به عنوان رئیس هیات تنیس استان انتخاب شد، افزود: سال ۱۳۹۳ زمانی که برای اولین بار به هیات آمدم، تنها ۴ زمین در اختیار داشتیم، اما اکنون تعداد زمین‌های این رشته با ورود بخش خصوصی به حدود ۲۰ زمین افزایش پیدا کرده است.

به  گفته این مسئول، در حال حاضر پنج باشگاه بخش خصوصی رشته تنیس در کرمانشاه فعالیت می‌کنند. 

وی به رشد قابل توجه تعداد ورزشکاران سازمان یافته این رشته در استان نیز اشاره‌ کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۶۵۰ ورزشکار بیمه شده در این رشته فعالیت می‌کنند که در تاریخ تنیس استان بی‌سابقه بوده است. 

زرندی دو عامل مهم در افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته این رشته را اجرای طرح‌های استعدادیابی و توسعه زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی با آموزش و پرورش استان برای اجرای طرح‌های استعدادیابی از جمله طرح جهانی جی.تی.آی (توسعه تنیس نوجوانان) داریم. 

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر طرح جهانی جی.تی.آی در ۱۶ استان کشور فعال است که با فعالیت‌های انجام شده در کرمانشاه، جزو سه چهار استان برتر در اجرای این طرح هستیم. 

زرندی یادآور شد: گام اول اجرای این طرح، آشنا سازی نوجوانان(دانش آموزان) با رشته تنیس است و در مرحله بعدی علاقمندان به این رشته جذب می‌شوند و پس از شناسایی مستعدین، دوره‌های آموزش حرفه‌ای برای آنها برگزار می‌شود. 

اجرای طرح جهانی توسعه تنیس نوجوانان در کرمانشاه

وی در ادامه با بیان اینکه از مجموع ۱۴ شهرستان استان، تنیس تنها در چهار شهرستان کرمانشاه، صحنه، کنگاور و جوانرود فعال شده است، عنوان کرد: هرچند می‌پذیرم مقداری در این حوزه ضعیف عمل کرده‌ایم، اما نبود افراد با انگیزه و آشنا با این رشته در شهرستان‌ها یکی از دلایل مهم عدم توسعه تنیس در شهرستان‌ها بوده است. حتی گاها افرادی را نیز پس از مشقت‌های فراوان برای این رشته آموزش داده‌ایم که متاسفانه در نهایت از شهرستان مهاجرت کرده‌اند. 

رئیس هیات تنیس کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای پر کردن این خلاء، کمیته اختصاصی امور شهرستان‌ها را در هیات راه‌اندازی کرده‌ایم تا مقدمات توسعه و گسترش تنیس در شهرستان‌ها را فراهم کند. 

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، در نظر داریم استان را به چند منطقه تقسیم کنیم، بگونه‌ای که اسلام آباد غرب پایلوت شهرستان‌های غرب، صحنه یا کنگاور پایلوت شهرستان‌های شرق و جوانرود پایلوت شهرستان‌های شمال استان باشد تا بتوانیم این رشته را در مناطق مختلف استان توسعه دهیم و آموزش‌های لازم به افراد علاقمند و با انگیزه برای فعال کردن این مناطق داده شود. 

زرندی یادآور شد: علاوه بر کمبود نیروی انسانی، مشکل دیگری که در شهرستان‌ها برای راه اندازی این رشته داریم، فقدان زیرساخت‌های مورد نیاز است که کار را برای ما مشکل کرده است.  

وی در پایان با بیان اینکه تنیس کرمانشاه در میانه‌های جدول کشور قرار دارد، عنوان کرد: سال ۱۳۹۳ که روی کار آمدیم رتبه استان در کشور حدود ۲۷ بود، اما در سالهای اخیر این آمار با ۱۴ پله صعود به رتبه ۱۳ کشور رسیده است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha