• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061709476
  • خبرنگار : 50034

رشد چشمگیر بازدید از سایت تاریخی هگمتانه پس از ثبت جهانی

رشد چشمگیر بازدید از سایت تاریخی هگمتانه پس از ثبت جهانی

ایسنا/همدان  مدیر امور موزه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه در روزهای پر مسافر شهریور ۱۴۰۳ هگمتانه در ردیف جاذبه‌های پر مسافر قرار گرفت، گفت: در پانزده روز نخست شهریور سال‌ جاری  ۱۳هزار و ۴۰۵ نفر از سایت تاریخی هگمتانه بازدید داشتند.

 امیرحسین فریبا شنبه ۱۷ شهریور در جمع خبرنگاران، به آمار بازدیدهای پایگاه هگمتانه در پانزده روز نخست شهریور سال۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: تعداد بازدیدکنندگان در تاریخ یاد شده ۶۷۳۴ نفر بوده است و بعد از ثبت جهانی این مجموعه در پانزده روز نخست شهریور سال‌ جاری آمار بازدیدکنندگان  ۱۳هزار و ۴۰۵ نفر شد که با این مقایسه متوجه میشویم  این آمار به‌صورت ۱۰۰ در صد افزایش داشته است .

فریبا آمار بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی این اداره کل را در نیمه اول شهریور ۱۴۰۲ ،  ۳۶۵هزار و  ۶۶۵ نفر اعلام و تاکید کرد : این آمار در این بازه زمانی در سال جاری به ۴۲۸هزار و ۳۴۷ نفر رسیده که با رشد ۱۷ درصدی مواجه شده است.

وی با تأکید براینکه موزه و آرامگاه بوعلی سینا با ۱۷۲هزار و ۱۳۰ بازدید کننده در صدر این بازدیدها بوده است، تصریح کرد: استان همدان دارای ۲۱ موزه است که هشت موزه با نظارت مستقیم میراث فرهنگی در همدان و ۱۳ موزه به صورت مشارکتی در استان اداره می‌شود.

مدیر امور موزه‌ها و بناهای تاریخی استان همدان خاطرنشان کرد: استان همدان دارای ۱۷۵۲ اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی است که آن را به جایگاه ویژه و مهمی در صنعت گردشگری تبدیل کرده است که با توجه به این اهمیت، هزار و چهار اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، همدان در ماه پایانی تابستان یعنی شهریور به خنک بودن معروف است، استان خوش آب‌و هوایی که این روزها میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور است به طوریکه گردشگران زیادی از استان‌های گرم کشور، همدان را مقصد سفر خود انتخاب کردند تا علاوه بر اینکه پا به شهری با آب‌و هوایی دلچسب می‌گذارند از مقاصد گردشگری، چون آرامگاه باباطاهر، آرامگاه بوعلی، هگمتانه و گنجنامه و غار علیصدر نیز دیدن می‌کنند.

در تعطیلات هفته‌ای که گذشت ( از ۱۱ تا ۱۶ شهریور ۱۴۰۳) آمار قابل توجهی از سوی ستاد سفر کشور و امور موزه‌های استان  اعلام شد که در این آمار رسمی آمده است همدان در ردیف شلوغ‌ترین شهرهای مسافرپذیر کشور و اقامتگاه‌های رسمی استان تا ۹۸ درصد تکمیل ظرفیت شدند.

همچنین در بین آمارهای بازدید نیز اعلام شد آمار بازدید از هگمتانه پس از جهانی شدن ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد و آرامگاه بوعلی سینا همچنان در صدر بازدیدهای استان جایگاه خود را حفظ کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha