• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061709437
  • خبرنگار : 71660

روسای سیا و ام‌آی۶ خواستار آتش‌بس در غزه شدند

روسای سیا و ام‌آی۶ خواستار آتش‌بس در غزه شدند

روسای آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس روز شنبه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که «بی‌وقفه بر روی مساله آتش‌بس غزه کار می‌کنند».

به گزارش ایسنا، «ویلیام برنز» رئیس سیا و «ریچارد مور» رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (ام‌آی۶) ادعا کردند آژانس‌های اطلاعاتی آنها برای رسیدن به آتش‌بس در غزه، خویشتن‌داری و تنش‌زدایی تلاش می‌کنند.

روزنامه فایننشال تایمز در مطلبی به نقل از این بیانیه مشترک نوشت: «آتش‌بس جنگ غزه می‌تواند به درد و رنج و از دست رفتن جان غیرنظامیان فلسطینی خاتمه دهد و اسرا را پس از ۱۱ ماه جنگ به خانه بازگرداند.»

این روزنامه انگلیسی نوشت که برنز به‌شدت در تلاش است تا به این جنگ پایان دهد و در ماه اوت برای گفت‌وگوهای سطح بالا با هدف بازگشت اسرای صهیونیستی و دست‌کم آتش‌بس موقت جنگ به مصر سفر کرد.

برنز و مور در قسمت دیگر این بیانیه با اشاره به کشورهایی نظیر روسیه و چین بر «استحکام روابط ترانس-آتلانتیک در مواجهه با مجموعه بی‌سابقه‌ای از تهدیدها، از جمله روسیه، چین و تهدید دائمی تروریسم بین‌المللی» که همگی با تغییرات سریع فناوری در هم تنیده شده‌اند، تاکید کردند.

آنها ادعا کردند: «کارزار نسنجیده روسیه در خرابکاری در سرتاسر اروپا و استفاده از فناوری جهت انتشار دروغ و اطلاعات غلط، اختلافی را بین روابط ما ایجاد کرده است.»

از  ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

آنها هم‌چنین گفتند: «پایداری و پیشروی در مسیر اوکراین بیش از هر زمان دیگری حیاتی است و آژانس‌های ما به کمک‌های اطلاعاتی به اوکراین ادامه می‌دهند.»

مدیر سازمان اطلاعات بریتانیا گفت: ما به حمایت از اوکراین با آنچه که نیاز دارد ادامه خواهیم داد. هنوز زود است که در مورد اینکه نیروهای اوکراینی تا چه زمانی در کورسک مقاومت می‌کنند، اظهار نظر کنیم.

مدیر اطلاعات آمریکا نیز گفت که احتمال استفاده روسیه از سلاح های هسته‌ای تاکتیکی یک خطر واقعی است.

برنز و مور همچنین در این بیانیه به «تهدیدهای بی‌سابقه‌ای» اشاره کردند که آمریکا و انگلیس، عمدتا از سوی روسیه و چین مواجه‌اند و نوشتند: ما(سازمان سیا و ام‌آی۶) در یک نظام بین‌المللی رقابتی همکاری می‌کنیم که کشورهایمان با تهدیدهای بی‌سابقه‌ای مواجه هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است که این ۲ سرویس اطلاعاتی برای مقاومت در برابر «کارزار خرابکاری در سراسر اروپا» که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی روسیه انجام می‌شود در کنار یکدیگر ایستاده‌اند.

مور و برنز اشاره کردند که چین یکی از چالش‌های اصلی اطلاعاتی و ژئوپولتیکی است و با توجه به ظهور چین به عنوان قدرتی جهانی، جوامع اطلاعاتی ۲ کشور مجبور سامان‌دهی دوباره فعالیت‌های سازمان‌هایشان برای پاسخی مناسب به این تحولات شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha