• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403061709432
  • خبرنگار : 71967

انتقاد از سیاست‌های تبعیض‌آمیز رئیس دانشگاه ایموری ‏

انتقاد از سیاست‌های تبعیض‌آمیز رئیس دانشگاه ایموری ‏

دانشگاه ایموری در ایالت جورجیا آمریکا در حالی از هفته گذشته سال تحصیلی جدید را شروع کرده که ‏اعلام سیاست‌های جدید از سوی رئیس این دانشگاه، با انتقاد سایر اساتید رو به رو شده است. ‏

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، براساس سیاست‌های جدیدی که از سوی گریگوری فنوز اعلام شده، برپایی چادر در محوطه دانشگاه، حضور اعتراضی در ساختمان‌ها و همچنین اعتراضات بعد از نیمه شب ممنوع اعلام شده است. در واکنش به اعلام ‏یک جانبه این سیاست‌ها از سوی رئیس دانشگاه، اعضای هیات علمی می‌گویند که این رویکرد نقض خط مشی مشترک این دانشگاه است.

فنوز این سیاست‌ها را هفته گذشته اعلام و ادعا کرد که هدف از آن تلاش برای ایمن نگه داشتن فضای دانشگاه است. با این حال برخی خبرها حکایت از این دارد که تعدادی از مقامات ارشد این دانشگاه به تازگی به فنوز با دیدار داشته و از او خواسته‌اند تا زمان تشکیل جلسه جدید هیات مدیره، اجرای این سیاست‌ها را به تعویق بیاندازد.

در همین راستا، جورج بی شپرد، استاد حقوق این دانشگاه گفت که اجرای این سیاست‌ها نقض کامل سیاست دانشگاه است زیرا اتخاذ چنین تصمیماتی باید شامل نظر سنای دانشگاه باشد. نوئل مک آفی، رئیس دانشکده فلسفه در این دانشگاه و رئیس منتخب سنای دانشگاه نیز در این باره گفت: اگر او حکمرانی مشترک را درک می کرد، این کار را نمی کرد. او به مشروعیت رهبری خود اهمیتی نمی‌دهد.

کلیفتون کریس، استاد تاریخ دانشگاه ایموری هم این اقدام فنوز را در راستای سیاست‌های او در ماه آوریل دانست. در زمان شکل‌گیری اولین تجمعات اعتراضی دانشجویان در این دانشگاه علیه حملات اسرائیل در فلسطین و درخواست برای قطع ارتباط با نهادهای اسرائیلی، فنوز مجوز ورود نیروهای پلیس به محوطه دانشگاه را صادر کرد. اقدام فنوز سریع‌ترین تصمیم برای فراخوانی پلیس در محوطه دانشگاه برای سرکوب اعتراضات در آن زمان بود.

گفته می‌شود به دلیل این اقدامات، برخی از اعضای هیات علمی در حال درخواست شغل در دیگر دانشگاه‌ها هستند. تعدادی از دانشجویان دستگیر شده در بهار گذشته نیز به تازگی متوجه شده‌اند درخواست منع تعقیب از سوی مسئولان دانشگاه صادر نشده و این به معنای محاکمه آنها در ماه‌های آینده است.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha