• جمعه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403061609314
  • منبع : نمایندگی مرکزی

نماینده اراک در مجلس:

زادگاه امیرکبیر دارای زیرساخت‌های لازم برای ایجاد یک منطقه گردشگری است

زادگاه امیرکبیر دارای زیرساخت‌های لازم برای ایجاد یک منطقه گردشگری است

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: هزاوه زیرساخت های مورد نیاز برای ایجاد یک منطقه گردشگری با پتانسیل بالا در استان مرکزی را دارد.

سید محمد جمالیان در نشست با اعضای روستای هزاوه افزود: روستای تاریخی هزاوه زیرساخت های بسیار خوب و شگفت انگیزی دارد و از لحاظ گردشگری، فرهنگی و تاریخی بسیار حائز اهمیت است؛ به شرط اینکه برای این مهم برنامه ای هدفمند وجود داشته باشد و بتوان هم گام و هم قدم با یکدیگر پیش رفت تا به سر منزل مقصود رسید.

وی با اشاره به اینکه شهر اراک از لحاظ داشتن منطقه گردشگری با چالش روبروست و مردم تشنه مناطق زیبا هستند، تاکید کرد: وجود خانه امیرکبیر در هزاوه، امامزاده سیداحمد(ع) و همچنین طبیعت زیبای این روستا، یک فرصت بسیار خوب برای امر گردشگری است و این روزها تعداد زیادی از افراد به قصد گردشگری و زیارت از روستای هزاوه بازدید می کنند، لذا اگر برای آن برنامه ریزی شود می توان گردشگران زیادی را جذب کرد و تقویت صنعت گردشگری به اقتصاد روستای هزاوه و منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: جای صنایع تبدیلی در روستای هزاوه بسیار خالی است و مردم منطقه باید محصولات خود را با برند خاص به سراسر کشور عرضه کنند؛ نه اینکه حاصل دسترنج خود را با نازلترین قیمت جهت وارد کردن به بازار به شهرهای همجوار بفروشند.

وی افزود: حمل و نقل داخل روستا یکی دیگر از مشکلات روستای هزاوه است که پیگیری هایی لازم صورت می گیرد تا چند دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی در اختیار این روستا قرار داده شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جشن های هویتی یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه ویژه کرد و مسئولین و مردم در برگزاری آن اهتمام ورزند، چرا که یک الگوی فرهنگی بزرگ برای مردم محسوب می شود و هر مسئولی که با این جشنواره های محلی همکاری نکند به هویت ایرانی و اسلامی خود ضربه خواهد زد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، جمالیان در پایان خاطرنشان کرد: بیمه قالیبافان یکی از مهمترین مواردی است که به جد پیگیر آن هستیم و این کار مهم سبب ایجاد دلگرمی و انگیزه در بین قالیبافان و افزایش حس رقابت و افزایش کیفیت این محصول خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha