• جمعه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061609259
  • منبع : نمایندگی سمنان

امام جمعه سمنان تاکید کرد:

ضرورت زمینه‌سازی برای ظهور از طریق عدالت‌گستری در جامعه

ضرورت زمینه‌سازی برای ظهور از طریق عدالت‌گستری در جامعه

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بر ضرورت زمینه‌سازی برای ظهور از طریق عدالت‌گستری در جامعه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی ۱۶ شهریورماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان اظهار کرد: عدالت‌گستری و برقراری عدالت از ویژگی‌های حکومت اسلامی امام زمان(عج) است.

وی نظام جمهوری اسلامی را زمینه ساز حکومت حضرت ولی‌عصر (عج) برشمرد و افزود: جمهوری اسلامی با امید به تحقق ظهور می‌کوشد مقدمات ظهور را فراهم کند.

امام جمعه سمنان تحقق وعده الهی را تخلف‌ناپذیر برشمرد و ادامه داد: انتظار برای تحقق وعده صادق غیبت کبری امیدبخش است.

وی انتظار برای فرج امام عصر(عج) را وظیفه مسلمانان دانست و گفت: انتظار فرج امام زمان(عج) یکی از عوامل مهم امیدبخش و امیدآفرین در جامعه است.

مطیعی با اشاره به برخی از مزیت‌های امید به ظهور اضافه کرد: امید به تحقق این وعده الهی، سبب می‌شود در مقابل ظلم و ستم رژیم جنایتکار صهیونیستی بی‌تفاوت نباشیم.

وی با اشاره به برپایی با شکوه اربعین حسینی در عراق و سالروز شهادت امان رضا(ع) در ایران به تمجید از اجتماع چند میلیونی شیعیان در این دو رویداد پرداخت و خاطرنشان کرد: حضور بیش از ۲۱ میلیون نفر در اجتماع بزرگ اربعین در عراق و حضور میلیونی دوستداران اهل‌بیت(س) در سالروز شهادت امام هشتم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در مشهد مقدس نشان دهنده امید به ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.

امام جمعه سمنان با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) تصریح کرد: دوران کوتاه امامت، تغییر حضور به غیبت و شرایط حاد و خفقان سیاسی از مشخصه‌ها و ویژگی‌های دوره امامت امام یازدهم است.

وی به برخی از خدمات امام حسن عسگری پرداخت و افزپد: آگاهی‌بخشی به شیعیان درباره وجود مبارک امام زمان(عج) در شرایط حاد سیاسی و اختناق از جمله تلاش‌های امام حسن عسگری(ع) است.

مطیعی به تلاش فرقه های ضاله و انحرافی برای ضربه زدن به اعتقادات مردم اشاره و تصریح کرد: فرقه‌های انحرافی با نشر کتاب‌های مختلفی به دنبال انکار وجود امام زمان(عج) و آسیب زدن به باورهای مسلمانان هستند لذادر این شرایط هوشیاری و آگاهی‌بخشی ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی به روز وقف اشاره و تصریح کرد: وقف راهی برای ماندگاری و خدمت به مردم و جامعه است.

وی از وقف به عنوان صدقه جاریه نام برد و اضافه کرد: کمک به توسعه و گسترش عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت،مسوولیت‌پذیری در قبال جامعه، تعهد اجتماعی و کمک به نیازمندان و محرومان و... از برکات وقف است.

وی بر اجرای کامل نیات واقفان تاکید کرد و از مسوولان اوقاف خواست: هدایت موقوفات به سمت کارهای فرهنگی، تسهیل در امور وقف و زمینه‌سازی وقف مشارکتی مورد توجه کارکنان اوقاف و امور خیریه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به هفته تعاون اشاره و تصریح کرد: در دین مبین اسلام بر تعاون و همکاری تامید ویژه شده است.

وی به نقش مهم تعاونی‌ها در اقتصاد پرداخت و از دولتمردان خواست: به بخش تعاونی‌ها توجه بیشتری داشته باشند،

مطیعی بر تقویت مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و تولید تاکید و اظهار کرد: تعاونی‌ها می توانند نقش مهمی در جهش تولید با مشارکت مردمداشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha