• جمعه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403061609250
  • خبرنگار : 50455

امام جمعه قم:

همه باید برای حل مشکل ناترازی انرژی تلاش کنند

همه باید برای حل مشکل ناترازی انرژی تلاش کنند

ایسنا/قم امام جمعه قم گفت: ناترازی در مصرف انرژی منجر به افزایش خاموشی‌ها شده است و همه باید تلاششان را به کار ببرند که این ناترازی‌ها از بین برود؛ باید با تمام وجود با یک لشکر مجهز به جنگ تورم برویم مشکل کسری بودجه، مسئله تورم و گرانی برای مردم حقیقتاً مشکل آفرین شده است.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۱۶ شهریورماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند آینده روشنی برای انقلاب پیش بینی می‌کنیم نگران آینده انقلاب نباشید آینده و عقبه انقلاب محکم است و این انقلاب به ظهور عزیز عزیزان متصل می‌شود.

خطیب نماز جمعه قم بیان کرد: ما با چالش مواجه هستیم اما نمی‌گوییم که این چالش‌ها در این دولت است ما از ابتدا در مسائل مختلف مشکلاتی داشتیم.

حسینی بوشهری باتوجه به اینکه مسئولین ما سکاندار حرکت دولت هستند، بیان کرد: کشور دچار بحران آب شده است، برخی از مناطق در کشور ما دچار کم آبی هستند، در ابتدا ما مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم و در مصرف آب روی هر قطره از آب حساب باز کنیم.

خطیب نماز جمعه با توجه به بحران آب بیان کرد: بهره‌برداری از آب در محصولات کشاورزی با حساب و کتاب باشد، امروزه آبیاری غرقابی در دنیا پسندیده نیست و باید به شکل دیگری عمل کرد؛ بنابراین یکسری اقداماتی باید انجام شود از جمله استان‌های ساحلی که گاهی دچار مشکل کم آبی و بی‌آبی می‌شوند.

وی گفت: در بعضی از کشورهای همسایه ما روزانه حجم عظیم از آب با دستگاه‌های آب شیرین کن تبدیل به آب مورد نیاز آشامیدنی و کشاورزی می‌شود؛ از طرفی خشک شدن تالاب‌ها مسئله دیگری است که نیازمند یک کار بنیادین و اساسی است، البته همیشه منتظر رحمت الهی هستیم.

وی افزود: ناترازی در مصرف انرژی منجر به افزایش خاموشی‌ها شده است همه باید تلاششان را به کار ببرند که این ناترازی‌ها از بین برود؛ باید با تمام وجود با یک لشکر مجهز به جنگ تورم برویم مشکل کسری بودجه، مسئله تورم و گرانی برای مردم حقیقتاً مشکل آفرین شده است.

حسینی بوشهری با توجه به کمبود منابع مالی گفت: یکی دیگر از مشکلات منابع مورد نیاز جهت سرمایه‌گذاری است، تعبیر ریاست جمهوری این است که ما ۲۰۰ میلیارد نیاز داریم و موجودی ما ۱۰۰ میلیارد است باید تلاش کنیم این مسئله را به سامان برسانیم.

وی افزود: منابع مختلفی در زمینه‌های متنوع داریم، با توجه به اینکه نفت و گاز ما در مجموع رتبه اول دنیا را دارد از ظرفیت‌های طبیعی ما فقط ۲۰ درصد استفاده کردیم و ۸۰ درصد از آن را استفاده نکردیم.

حسینی بوشهری در پایان بیان کرد: خرابی‌های در طول ۱۱ ماه جنگ در غزه بیش از خرابی بمب شیمیایی هیروشیما است؛ امیدواریم این جنگ با پیروزی مردم غزه به اتمام برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha