• جمعه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061609227
  • خبرنگار : 50532

فرماندار آستارا خبر داد

ثبت ۸۵۰ هزار نفر شب اقامت در شهرستان مرزی آستارا 

ثبت ۸۵۰ هزار نفر شب اقامت در شهرستان مرزی آستارا 

ایسنا/گیلان فرماندار آستارا از ثبت ۸۵۰ هزار نفر شب اقامت از تاریخ ۸ الی ۱۵ شهریور ماه سال جاری در این شهرستان مرزی و گردشگر پذیر استان گیلان خبر داد.

محمدرضا شهاب زاده روز جمعه ۱۶ شهریور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تعطیلات هفته‌های پایانی شهریور ماه و ورود بی‌سابقه مسافران از اقصی نقاط کشور به استان گیلان و همچنین شهرستان آستارا، اظهار کرد: شهرستان آستارا در ورودی استان گیلان واقع شده و در روزهای گذشته بر اساس آمارهای رسمی بیش از ۷۵ هزار خودرو از استان همجوار (اردبیل) وارد شهرستان مرزی آستارا در استان گیلان شده است.

ثبت ۸۵۰ هزار نفر شب اقامت در شهرستان مرزی آستارا 

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا در تعطیلات تابستانی میزبان انبوه مسافران بود، افزود: بر اساس آمارهای رسمی از تاریخ ۸ الی ۱۵ شهریور ماه ۸۵۰ هزار نفر شب اقامت در شهرستان آستارا داشتیم و ورود این تعداد مسافر به شهرستان در طول سالهای گذشته بی سابقه بوده است.

ثبت ۸۵۰ هزار نفر شب اقامت در شهرستان مرزی آستارا 

وی با اشاره به جمعیت ۹۷ هزار نفری آستارا از روستای حیران تا روستای قره سوی این شهرستان، گفت: برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران و مسافران تابستانی تمامی نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و همچنین دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدماتی از جمله شهرداری های آستارا و لوندویل، ادارات آب، گاز و برق و بخشداری‌های آستارا و لوندویل در آماده باش کامل بودند و همچنان ادامه دارد و در حال حاضر ترافیک روان در مسیرهای در محورهای مواصلاتی این شهرستان حاکم است.

ثبت ۸۵۰ هزار نفر شب اقامت در شهرستان مرزی آستارا 

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با داشتن جاذبه هایی نظیر منطقه ویژه توریستی و گردشگری حیران، بازار بزرگ ساحلی آستارا، ساحل شیندان، ( سفیر امید ) پارک جنگلی بی بی یانلو، آبشار لاتون، آبگرم های طبیعی علی داشی و کوته کومه، پارک حیات وحش، گمرک، تالاب استیل و مدرسه تاریخی حکیم نظامی جزو مناطق پرگردشگر آستارا در تعطیلات تابستانی اخیر بود.

ثبت ۸۵۰ هزار نفر شب اقامت در شهرستان مرزی آستارا 

شهرستان آستارا در ۲۰۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد و جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است و وجود بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد تجاری در بازار بزرگ ساحلی این شهرستان و نیز وجود سواحل، نوار مرزی و طبیعت بکر و واقع شدن در مسیر تردد شمال غرب کشور مهمترین دلایل افزایش تعداد مسافران ورودی به این شهرستان مرزنشین استان گیلان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha