• جمعه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403061609215
  • خبرنگار : 71299

امام جمعه ایلام:

سکوت مجامع بین‌المللی در قبال غزه پذیرفتنی نیست

سکوت مجامع بین‌المللی در قبال غزه پذیرفتنی نیست

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: سکوت مجامع بین‌المللی در خصوص نسل‌کشی مردم غزه پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز جمعه ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۳، در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام در مصلی امام خمینی (ره) اظهار کرد: امروزه تحول در دنیا ایجاد شده است که ملت‌ها از مظلوم دفاع می‌کنند، ملت‌ها از مردم مظلوم غزه دفاع می‌کنند.

وی بیان کرد: این روزها مردم بی‌پناه غزه به‌طور وحشتناکی قتل‌عام می‌شوند و صهیونیست‌ها قصد دارند جنایات غزه را در کرانه باختری انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: امیدواریم مجامع بین‌المللی و سازمان ملل اقدام بازدارنده‌ای در خصوص جنایات صهیونیست‌ها به عمل بیاورند و اگر این کار را انجام ندهند فلسفه وجودی آن‌ها باطل می‌شود.

وی در خصوص مناسبت آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) ابراز کرد: رفتار تک‌تک انسان‌ها در سرنوشت ظهور مهدی موعود تأثیر دارد، یکی از بزرگترین وظایف ما به فرموده پیامبر اکرم (ص) انتظار فرج است، انتظاری که مبتنی بر عمل و انجام وظایف دینی و اسلامی خواهد بود.

امام جمعه ایلام افزود: منتظر باید دین‌شناس باشد و تقلید عملی به انجام وظایف دینی داشته باشد، از طرفی باید امیدوار به آینده باشد یعنی به آینده درخشانی که با ظهور حضرت محقق می‌شود امیدوار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در خصوص سخنان رئیس‌جمهور در مراسم معارفه وزیر علوم و تحقیقات نیز گفت: کسی با آزاداندیشی و مطالبه گری دانشجو مخالف نیست اما چنانچه استاد یا دانشجویی فراتر از عرصه آزاداندیشی دانشگاه اقدامی انجام داد، دستگاه قضایی موظف است با مجرم برخورد کند.

امام جمعه ایلام همچنین از وزیر علوم و تحقیقات خواست تا از دانشگاه پیام نور حمایت‌های بیشتری انجام دهد.

پس از برگزاری نماز جمعه، نمازگزاران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و خصوصاً غزه راهپیمایی جمعه خشم را از محل برگزاری نماز جمعه تا چهار راه مادر برگزار کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha