• پنجشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061508916
  • خبرنگار : 50616

با ارائه دستاوردهای جدید علمی و تحقیقاتی

 دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین دامپزشکی در آمل برگزار شد

 دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین دامپزشکی در آمل برگزار شد

ایسنا/مازندران  دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین دامپزشکی به همت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل و با ارائه دستاوردهای جدید علمی وتحقیقاتی از سوی پژوهشگران برگزار شد.

این کنفرانس ملی با حضور صاحب نظران و اساتید برجسته دامپزشکی کشور در قالب دامپزشکی نوین، دانش بهره ور و سلامت جامعه در قالب سخنرانی، نشست‌های کارگاهی وعلمی و وبیناری برگزار شد.

رییس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل گفت: یکی از رویکردهای اصلی دربرگزاری این همایش ملی، ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه‌ها با حوزه صنعت و تعامل دوسویه در راستای همکاری‌های بیشتر است.

دکتر اکبر حاجی‌زاده افزود: فناوری‌ها و نوآوری‌ها در علوم پایه، پاتوبیولوژی، علوم بالینی دامپزشکی و چالش‌ها و نوآوری‌ها در کنترل کیفیت و سلامت مواد غذایی از مهمترین محورهای دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین دامپزشکی است.

به گفته حاجی زاده، رویکردهای نوین در حوزه شیلات و آبزیان، کاربرد گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی در دامپزشکی روش‌های نوین در تشخیص و پیشگیری بیماری‌ها، هوش مصنوعی متاورس و کاربردهای آن در دامپزشکی، اشتغال و اقتصاد، بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، نوآوری‌های زیست فناوری و نانو زیست فناوری در دامپزشکی، جایگاه حقوق حیوانات در ایران و نوآوری‌ها در تولید ترکیبات بیولوژیک و واکسن به عنوان دیگر محورهای پیش‌بینی شده در این کنفرانس یک روزه است.

رییس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل ادامه داد: برگزاری این کنفرانس می‌تواند بستری مناسب برای تبادل یافته‌های نوین در زمینه دامپزشکی و توانمند سازی مهارتهای تخصصی باشد.

 دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین دامپزشکی در آمل برگزار شد

دکتر حاجی زاده اضافه کرد: دراین همایش، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی از توانمندی‌ها، نیازها و چالش‌های صنایع و سازمان‌های مرتبط به موازات نشست‌های پژوهشی برگزار شد.

وی به جایگاه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل به عنوان تنها دانشکده دولتی درسطح استان‌های شمالی کشور اشاره کرد و گفت: شهرستان آمل به عنوان یکی از صنعتی‌ترین شهرهای مازندران به دلیل برخورداری از شرایط طبیعی و جغرافیایی ویژه و هم‌چنین وجود شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های مطرح متعدد در عرصه دام و طیور به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب تولیدات فرآورده‌های دامی کشور به شمار می‌رود.

رییس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل یادآور شد: برای دومین دوره این همایش، از اساتید نخبگان و صاحب نظران علمی چندین سخنرانی کلیدی علمی و صنعتی در زمینه‌های مرتبط با دامپزشکی دعوت شده تا آخرین تجارب و دستاوردهای خود را در اختیار علاقمندان و شرکت کنندگان همایش قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha