• پنجشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061508780
  • خبرنگار : 50630

شهردار «زیراب» اعلام کرد

شهر زیراب در مدار تحولات عمرانی

شهر زیراب در مدار تحولات عمرانی

ایسنا/مازندران شهردار زیراب سوادکوه با اعلام اینکه این شهر در مدار تحولات عمرانی قرار گرفته است، گفت: تغییر فضای مرکز شهر، نوسازی جداول بلوار، آغاز موزاییک فرش‌های سطح شهر و تداوم نهضت آسفالت، توسعه پارک‌ها و پیوست فرهنگی پروژه‌ها از فعالیت‌های عمرانی شهرداری زیراب است.

یاور حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در سوادکوه به فعالیت‌های عمرانی و شهری زیراب پرداخت و در خصوص طرح هادی و طرح جامع شهری اظهار کرد: طرح هادی به مدت ۲۰ سال در شهر زیراب استفاده شد و پیش‌نویس طرح جامع در شورای پنجم شهر زیراب نوشته شد.

وی با بیان اینکه در شهر زیراب طرح هادی ۷۰۰ هکتار بود و در طرح جامع ۸۲۰ هکتار پیشنهاد شد، افزود: این طرح توسط راه و شهرسازی به ۶۳۰ هکتار کاهش پیدا کرد که خسارت جدی به مردم وارد شد.

اجرای طرح تفضیلی شهر

شهردار زیراب با اشاره به ایرادات این طرح اضافه کرد: برای طرح تفضیلی مشاور گرفتیم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شورای ششم به ثمر برسد.

این مسئول از هزینه ۲ میلیارد تومانی برای عکسبرداری از سطح شهر خبر داد و یادآور شد: جمع آوری آب‎های سطحی، تدقیق طرح جامع و کمک به مطالبات به جای مردم، بخشی از فواید عکسبرداری از سطح شهر است.

شهر زیراب در مدار تحولات عمرانی

حمیدی به موضوع مهم و راهبردی زیراب یعنی «پل شهید صادقی» اشاره کرد و گفت: پیمانکار این پل که در قالب پدافند غیرعامل تعریف می‌شود، با بسیج سازندگی است.

وی افزود: برای شروع کار اسناد دو میلیارد تومانی بودجه ستاد مدیریت بحران مبادله شد و هشت میلیارد تومان هم از بودجه مدیریت بحران سیل اخیر اختصاص یافت که آماده برای اجرای کار است و جمعاً اجرای این پروژه حدود ۵۰  میلیارد تومان هزینه دارد.

تحول در فعالیت‌های عمرانی شهر زیراب

حمیدی، تغییر فضای مرکز شهر، نوسازی جداول بلوار، آغاز موزائیک فرش‌های سطح شهر و تداوم نهضت آسفالت را از فعالیتهای عمرانی شهرداری ذکر و خاطرنشان کرد: اگر اهالی هر کوچه، برای بتن ریزی کوچه‌ها، سیمان تهیه کنند، بقیه مراحل را شهرداری انجام می‌دهد. در همین راستا تا ۲۰ روز آینده کانال‌کشی مسیر شهدای خوشنام شهر در محله خواجکلا انجام می‌شود.

شهردار زیراب از ارسال لایحه برای احداث تابلوی ورودی و خروجی شهر خبر داد و اظهار کرد: روشنایی سطح شهر در برنامه ریزی ما قرار دارد. همچنین اِلِمان‌های ویژه کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران برای شهر زیراب هم سفارش داده شد.

برنامه ریزی برای درآمد پایدار شهرداری

وی به برنامه‌های شهرداری زیراب برای درآمد پایدار اشاره کرد و افزود: تغییر کاربری زمین گلخانه چندلا برای احداث سوئیت به شورای اسلامی شهر ارسال شد که رد شد . همچنین احداث ۷ تابلوی تبلیغاتی نیز به شورای شهر ارسال شد که هنوز مصوب نشده و ۸۰ تا ۱۰۰ استرابورد هم برای وسط بلوار در نظر گرفته شد که بعد از تعریض بلوار اجرایی می‌شود.

شهر زیراب در مدار تحولات عمرانی

حمیدی از خرید ماشین آلات جدید سبک و سنگین برای شهرداری خبر داد و گفت: تجهیز پارکهای سطح شهر، تعویض وسایل بازی کودکان، کفپوش‌ها و نصب وسایل جدید بازی هم درحال خرید است.

به گفته شهردار زیراب بهسازی زمین محل دفن زباله انجام گرفت و شرایط نسبت به قبل بهتر شد.

وی با بیان اینکه شهرداری زیراب ۳۰ میلیارد تومان بدهی ثبت شده داشت، گفت: همچنین پرونده‌هایی که فرایند قضایی دارند، خارج از عدد بدهکاری بیان شده قرار گرفته و در این مدت نیمی از مبلغ بدهکاری شهرداری پرداخت شد.

حمیدی اظهار کرد: شهرداری ۱۸ میلیارد تومان از ادارات و نهادهای شهرستان طلب دارد که به همه ادارات و نهادهای بدهکار به صورت نامه‌نگاری اعلام شد. ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفت.

پرداخت به موقع بدهکاری به شهرداری 

وی افزود: آبفا سوادکوه با ۶ میلیارد تومان و بیمارستان شهدای زیراب با ۹ میلیارد تومان از نهادهای بدهکار به شهرداری زیراب هستند.

شهردار زیراب با بیان این نکته که خدمت رسانی به شهروندان با برنامه ریزی است از ادارات بدهکار درخواست کرد؛ حداقل بدهی خود را تقسیط کنند و این  تعامل دوطرفه باشد.

شهر زیراب در مدار تحولات عمرانی

حمیدی با بیان اینکه طرح پارک معلم آماده و لایحه به شورای شهر فرستاده شده است، گفت: با هزینه تقریبا ۱۵ میلیارد تومانی تصمیم به انجام این پروژه داریم.

شهردار زیراب در خصوص موضوعاتی مانند میلگردهای دپو شده شهرداری و زمین گلخانه چندلای زیراب، اظهار کرد: میلگردهایی در سال ۱۳۹۸ خریداری و دپو شد که در حال ازبین رفتن است؛ این اموال متعلق به شهرداری بوده که لایحه‌ای برای فروش آن به شورای شهرداده شد اما از سوی وکلای شهر رد شد.

 شهردار زیراب با اعلام اینکه هیچ کدام از املاک شهرداری زیراب، سند ندارد و برای زمین گلخانه چندلا هم که سند، آب، برق و گاز ندارد، کسی برای سرمایه گذاری از آن استقبال نمی‌کند، تصریح کرد: به همین خاطر پیشنهاد استفاده از آن زمین برای ساخت کلبه را دادیم.

المان‌های ورودی به شهر زیراب

حمیدی با اعلام اینکه برای مبادی ورودی شهر از سمت قائمشهر طرح آماده شد، بیان کرد: تابلوی ورودی و نصب اِلمان و فضای سبز به نام سردار سلیمانی با هزینه بیش از ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد؛ طرح میدان اصلی شهر هم در حال آماده شدن است که با اجرای آن بخشی از ترافیک محور اصلی کم می‌شود.

حمیدی یادآور شد: نصب اِلمان میدان شهر هم موردنظر است متاسفانه دستور توقف عملیات بلوار شهر زیراب توسط رئیس شورای اسلامی شهر داده شد، ولی ما عملیات را ادامه دادیم .

شهر زیراب در مدار تحولات عمرانی

حمیدی، ادامه بلوارکشی مسیر اصلی به سمت بالازیراب، سرخ‌کلا، تعویض نیوجرسی، بلوارکشی برای توسعه شهر و زیباسازی را از برنامه های شهرداری ذکر کرد و افزود: بودجه شهرداری را شهردار سابق نوشت و ما در شورای اسلامی شهر تصویب کردیم. هر هفته چند سرمایه گذار به شهرداری مراجعه می‌کنند ولی برای همکاری با آنان قانون و صلاح شهر باید در اولویت باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha