• پنجشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061508706
  • خبرنگار : 71475

عفو بین‌الملل خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات جنگی اسرائیل در نوار غزه شد

عفو بین‌الملل خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات جنگی اسرائیل در نوار غزه شد

عفو بین‌الملل امروز (پنجشنبه) با متهم کردن ارتش رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی در این خصوص شد.

به گزارش ایسنا، سازمان عفو بین الملل امروز در گزارشی رژیم صهیونیستی را به دلیل تخریب غیر قابل توجیه تمام مناطق واقع در امتداد مرزهای نوار فلسطینی با رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد منطقه حائل، به ارتکاب جنایت‌های جنگی متهم کرد.

عفو بین الملل در این گزارش گفت که در اکتبر ۲۰۲۳ و مه ۲۰۲۴ و در امتداد خط مرزی نوار غزه و رژیم صهیونیستی و  در عرض ۱ و ۱.۸ کیلومتر بیش از ۹۰ درصد از ساختمان‌ها در معرض تخریب یا خسارت‌های سنگین قرار گرفته و ۵۹ درصد از محصولات کشاورزی از بین رفته‌اند. طبق این گزارش، خسارت‌ها ۵۸ کیلومتر مربع یا نزدیک به ۱۶ درصد از مساحت نوار غزه را در بر می‌گیرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت، عفو بین الملل تاکید کرد در چهار مناطقی که تحقیقات در آن انجام شده ساختمان‌ها عمدا و به شکل سیستماتیک بعد از تسلط ارتش رژیم صهیونیستی بر آن و بدون هرگونه درگیری با حماس ویران شده‌اند.

«اریکا گوارا روزاس» مدیر کل عفو بین‌الملل در این گزارش گفت کارزار تخریب گسترده‌ای که ارتش اسرائیل در غزه به راه انداخته، کارزار تخریب غیر قابل توجیه است. وی گفت ایجاد منطقه حائل تحت هیچ شرایطی نباید در قالب مجازات دسته جمعی ساکنان غیرنظامی فلسطینی باشد که در این مناطق ساکن هستند.

طبق این گزارش، سازمان عفو بین‌الملل در ژوئیه گذشته پرسش‌هایی را درباره این موضوع به مقام‌های اسرائیلی ارسال کرد، اما بعد از گذشت دو ماه هیچگونه پاسخی دریافت نکرده است.

سازمان ملل در اوت گذشته گفت ارزیابی‌ها حاکی از این است که حدود دو سوم ساختمان‌ها از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در غزه آسیب دیده یا به طور کامل ویران شده‌اند.

عفو بین الملل در گزارش خود پیرامون منطقه حائل تاکید کرده است که هدف نظامی نمی‌تواند حجم این تخریب گسترده و سیستماتیک را توجیه کند و لازم است موضوع تحقیقات درباره شبهه ارتکاب جنایت جنگی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha