• چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061408590
  • خبرنگار : 71496

دبیرکل اتحادیه عرب:

اسرائیل با موضعگیری‌هایش با خطر از دست دادن نقش محوری مصر در منطقه روبه‌رو است

اسرائیل با موضعگیری‌هایش با خطر از دست دادن نقش محوری مصر در منطقه روبه‌رو است

«احمد ابوالغیط» تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با موضعگیری‌های اخیر خود به ویژه دروغ‌های نخست‌وزیرش، این خطر را می‌کند که نقش محوری مصر در منطقه را از دست بدهد.

به گزارش ایسنا، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب امروز چهارشنبه تاکید کرد: نقش مصر در دفاع از حقوق فلسطین روشن است و تلاش نخست وزیر رژیم اشغالگر (بنیامین نتانیاهو) برای طرح اتهام‌هایی علیه مصر تنها بمب‌های دودزایی است که او برای سرپوش گذاشتن بر تمایل خود به استمرار جنگ در راستای منافع سیاسی و شخصی‌اش شلیک می‌کند.

سخنگوی ابوالغیط به نقل از او اعلام کرد: «بهانه‌های اسرائیل دیگر برملا شده و نتانیاهو تمایلی ندارد توافق آتش‌بسی حاصل شود و مردمش نیز به این واقعیت آگاه شدند.»

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه نیز اظهار کرد: مخالفت با حضور نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا موضع آشکار مصر است که مورد حمایت کشورهای عربی است و بر امتناع از تحمیل دوباره اشغالگری بر نوار غزه و مردم آن بنا نهاده شده و همینطور این از  اختیارات حقوقی و سیاسی برخوردار است اما اسرائیل با موضعگیری‌های اخیر خود به ویژه دروغ‌هایی که نتانیاهو می‌گوید، این خطر را می‌کند که نقش محوری مصر در منطقه را از دست دهد.

او بار دیگر از تمامی مسوولان بین‌المللی خواست برای اینکه در اسرع وقت توافق آتش‌بسی برای نجات جان انسان‌ها و دور کردن شبح تشدید تنش از منطقه حاصل شود، رژیم صهیونیستی را تحت فشار بگذارند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در تلاش برای توجیه سنگ‌اندازی‌های خود در مسیر دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرای غزه، مدعی شده بود حماس به کمک مصر از طریق محور فیلادلفیا سلاح وارد می‌کند. او گفته بود چون حماس به این محور نیاز دارد، از فیلادلفیا خارج نمی‌شود.

پیشتر مصر در مخالفت خود با اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونستی اعلام کرده بود: او با درگیر کردن نام مصر تلاش می‌کند تا مانع از دستیابی به توافق آتش‌بس ‌شود و توجه اسرائیلی‌ها را از آن منحرف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha