• چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061408586
  • خبرنگار : 50237

رزمندگان و شهدای همدان برای تاریخ‌سازی خلق شده بودند

رزمندگان و شهدای همدان برای تاریخ‌سازی خلق شده بودند

ایسنا/همدان نماینده قزوین در مجلس با اشاره به حضور سردار سلیمانی و صحبت‌های او در همدان، بیان کرد: رزمندگان همدان توانستند معادله را تغییر داده و در عملیات رمضان موفقیت به دست آوریم و رزمندگان و شهدای همدان اعجوبه و برای تاریخ‌سازی خلق شده بودند و در شرایط سخت تدابیر و راهکارهای موثر ارایه می‌کردند.

سردار سالار ولایتمدار (آبنوش) چهارشنبه ۱۴ شهریور در چهارمین یادواره معلم شهید سردار علیرضا حاجی بابایی و شهدای عملیات رمضان با بیان اینکه هر اتفاق و حادثه ای بعد از اتمام توصیف، تحلیل و تقدیر می‌شود و نباید در همان لحظات اول موارد جزئی آن را مطرح کرد و باید کلیات آن گفته شود، اظهار کرد: در زمان شروع دفاع مقدس همه فکر می‌کردند سریع تمام می‌شود و کسی حتی پیش‌بینی نمی‌کرد که جنگ هشت سال طول بکشد بنابراین در آن شرایط که یک دفعه مردم ایران را غافلگیر کردند و ناجوانمردانه  تمام قدرت روز جهان برای اولین بار متحد شده و به جمهوری اسلامی تجاوز کردند.

وی افزود: اگر قمی ها شهید زین الدین، آذربایجانی ها شهید باکری خود را درست معرفی کردند ما نیز باید شهید باکری های استان را به درستی معرفی کنیم و در ملایر کسی شهید حسن تاجیک را نمی‌شناسد و بسیاری از رزمندگان مقدمات رزم را از شهید حاجی بابایی آموختند.

وی با بیان اینکه تمام کسانی که در لحظات اول جنگ خود را گم نکرده و با صلابت ایستادند و جبهه ها را سامان دادند باید به عنوان سپهبد معرفی شوند، افزود: شهید تقی بهمنی آن روز یک رزمنده معمولی نبود و با آن جثه ریزی که داشت وقتی می ایستاد تمامی رزمندگان جان می گرفتند و در برابر صلابت او دماوند و الوند بسیار کوچک بودند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلاوری شهیدان دیگر یافت نمی‌شود و شهید حسن تاجیک، محسن عینعلی و حاج میرزا سلگی در آن روزها سپبهد و فرمانده بودند، اضافه کرد: منافقینی که از اول انقلاب تاکنون با امید نابودی نظام حضور دارند و نوای ضعف و دلت سر می‌دهند بعد از عملیات بیت المقدس و ازادسازی خرمشهر می‌گفتند که دیگر جنگ را با پذیرش قطعنامه ای کاملا ضد ایران بود به پایان برسانیم اما اگر آن روز حرف این افراد را قبول می کردیم امروز جوانان ما را مواخذه نمی کردند؟

وی با بیان اینکه لازم بود تفکر امام خمینی(ره) درباره تنبیه دشمن سرلوحه کار قرار گیرد، گفت: بعد از آزادسازی خرمشهر فرماندهان تصمیم گرفتند عملیات تنبیه متجاوز را اجرا کنند بنابراین عملیات رمضان به این منظور طراحی شد و این اولین عملیاتی است که رزمندگان به خاک دشمن رفتند.

ولایتمدار با بیان اینکه وقتی شهید پرویز اسلامی فرمانده گروهان بسیاری از منافقان میدان را به دلیل ترس ترک می‌کردند و شهید حاجی بابایی شهید باکری همدان است، اعلام کرد: هنگام عملیات ۱۱ شهریور تعداد رزمندگان همدان بسیار کم بود و شهید حاجی بابایی سخنرانی در پادگان ابوذر سوره نصر را تفسیر کرد و گفت شروع یدخلون فی دین الله با انقلاب اسلامی و حرکت جهانی انقلاب است و فوج فوج به اسلام می پیوندند بنابراین احساس تنهایی نکنید و ما باید به جبهه برویم و فدا شویم تا آنها مسلمان شوند.

وی با اشاره به صحبت های شهید حاجی بابایی درباره اینکه ما شروع کننده هستیم و به زودی رزمندگان زیادی به اسلام خواهند پیوست، تصریح کرد: عملیات رمضان که بزرگترین عملیات برای شروع تنبیه متجاوز بود تنها با ده تیپ از استان همدان انجام شد و در تاریخ این عملیات آمده که سپاه ثارالله فتح را ایجاد کرده اما گروهی که توانستند عملیات رمضان را جا انداخته و پیروز کند، یگان همدان بود.

ولایتمدار با اشاره به حضور سردار سلیمانی و صحبت های او در همدان، بیان کرد: رزمندگان همدان توانستند معادله را تغییر داده و در عملیات رمضان موفقیت به دست آوریم و رزمندگان و شهدای همدان اعجوبه و برای تاریخ سازی و حل مشکل نظام خلق شده بودند و در شرایط سخت تدابیر و راهکارهای موثر ارایه می کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha