• چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061408379
  • خبرنگار : 71588

حماس: دشمن سیاست قتل عامدانه اسرای فلسطینی را در پیش گرفته است

حماس: دشمن سیاست قتل عامدانه اسرای فلسطینی را در پیش گرفته است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دشمن صهیونیستی سیاست کشتار عامدانه اسرای فلسطینی را در پیش گرفته است و هرگز نباید در قبال آن سکوت پیشه کرد.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که شیوع گسترده بیماری‌های واگیردار در میان اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در کنار تصمیم اداره زندان‌های صهیونیستی در ۲ زندان «ریمون» و «نفحه» برای ممنوعیت ملاقات وکلا با اسرای فلسطینی، دلیل و گواه جدیدی بر اوج شرایط فاجعه‌باری است که اسرا در سایه ادامه تجاوزات سازمان زندان‌ها و محروم کردن آنها از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خود به موجب قوانین بین‌المللی با آن مواجه هستند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، این جنبش در ادامه تاکید کرد تجاوزات علیه اسرای فلسطینی اعم از شکنجه، ممنوعیت ملاقات و محروم کردن آنها از آب و غذا و خواب، سیاست اهمال پزشکی عامدانه، عدم ارائه خدمات درمانی ضروری، سرکوب و حبس اسرا در سلول انفرادی که منجر به شهادت شماری از اسرا شده، بیانگر این است که دولت اشغالگر سیاست قتل عامدانه را در حق آنها در پیش گرفته که به هیچ وجه نباید در برابر آن سکوت کرد و دشمن صهیونیستی باید متحمل عواقب و پیامدهای این جنایات خود باشد.

حماس از سازمان‌های بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر خواست به مسئولیت‌های خود در قبال تجاوزات علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ویژه آنچه در کنوانسیون ژنو در حق اسرای جنگی ذکر شده، عمل کنند.

این جنبش همچنین ملت فلسطین را به افزایش همبستگی با اسرای فلسطینی فراخواند و تاکید کرد: ما پیش روی خود هیچ راهی جز رویارویی با دشمن به منظور بازداشتن آن از ادامه جنایات و تجاوزات علیه اسرای قهرمان فلسطین نداریم.

در همین راستا، سازمان امور اسرای فلسطین اعلام کرد اشغالگران از عصر سه شنبه تاکنون ۳۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده‌اند که در میان آنها کودکان و اسرای آزاده نیز وجود دارند.

این نهاد همچنین تاکید کرد رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات نظامی اخیر خمود به کرانه باختری بیش از ۱۸۰ فلسطینی را بازداشت کرده است.

کرانه باختری که از سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است، شاهد تشدید تهاجمات بوده است، اما از زمانی که این رژیم جنگ ویرانگر در نوار غزه آغاز کرد، اوضاع کرانه باختری بدتر و حملات و یورش‌ها به آن بیشتر شده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی از هفته گذشته یورش به شهرها و اردوگاه‌های طوباس، طولکرم و جنین را آغاز کردند.

به گفته منابع رسمی فلسطینی، حملات رژیم صهیونیستی به ساکنان کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۶۴۰ شهید و حدود ۵۴۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha