• چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061408368
  • خبرنگار : 50976

سوگواری عاشقان امام رئوف در حرم شاهچراغ(ع) / امام رضا(ع) در ایران غریب نیست

سوگواری عاشقان امام رئوف در حرم شاهچراغ(ع) / امام رضا(ع) در ایران غریب نیست

ایسنا/فارس در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت شیراز و حرم مطهر شاهچراغ(ع) میزبان زائران جامانده از مشهد است.

امروز ۱۴ شهریورماه مصادف با ۲۸‌ صفر و شهادت امام رئوف (ع) مراسم سوگواری و عرض ادب به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت در تمام نقاط فارس در حال برگزاری است. 

این برنامه‌ها با محوریت هیئات مذهبی و گروه‌های مردمی در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه درحال برگزاری است و عمدتاً عاشقان خاندان عصمت و طهارت با حضور در حرم‌های مطهر امامزادگان به ساخت و مقدس اهل بیت(ع) عرض ادب و تسلیت دارند.

در شیراز عاشقانی که نتوانستند به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند برای عرض تسلیت خدمت برادران بزرگوار امام رضا(ع) به حرم شاهچراغ(ع) و سیدمیرمحمد(ع) و سایر بقاع متبرکه شاخص این شهر می‌آیند.

این برنامه‌ها در طول روز و شب برقرار است و حرم شاهچراغ(ع)، سیدعلاءالدین‌حسین(ع) و تمامی حرم‌های عصمت و طهارت میزبان عاشقان اهل بیت(ع) می‌شوند.

شب گذشته مراسم وداع با ماه محرم و صفر با حضور هیئات مذهبی شیراز در موکب سفینه‌النجاة برپا شد ‌و امشب نیز تجمع هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، همچنین امشب سوگواری شهادت امام رضا(ع) به همراه مراسم لاله گردانی خادمان حرم شاهچراغ(ع) در این حرم مطهر برگزار می‌شود.

دسته‌های عزاداری و زنجیرزنی از مسیرهای مختلف از صبح امروز جهت عرض ادب و تسلیت به ساحت مقدس امین ولایت، برادر بزرگوار امام رضا(ع)، حضرت شاهچراغ(ع) حرکت کردند و در این حرم مطهر به سوگواری یکپارچه و متحد پرداختند.

به همین مناسبت به سراغ زائران حرم شاهچراغ(ع) رفتیم و در خصوص عزاداری برای امام رئوف گفت‌وگویی داشتیم.

امام رضا(ع) در ایران غریب نیست

آرمان مددی ۲۳ ساله و دانشجوی رشته برق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: چشم دشمنان اسلام همواره به ایران است، نباید با بی‌تفاوتی در برابر مسائل و مراسمات دینی خود را دشمن شاد کنیم.

وی افزود: به نظر من لفظ امام غریب برای امام هشتم درست نیست. امام رضا(ع) در کشور ایران غریب نیست، ایرانیان عاشقانه به پابوس ایشان می‌روند و احترام می‌کنند، غریب امامان دیگر ما هستند که در قبرستان بقیع دفن شده‌ و حرم ندارند.  

ایمان زارع، ۳۰ ساله و کارمند هم به خبرنگار ایسنا گفت: وظیفه دینی خود می‌دانم که در این برنامه‌ها شرکت کنم و با این که شرایط حضور در مرقد امام رضا(ع) را ندارم اما ارادت خودم را نسبت به ایشان نشان دهم.

سمانه، ارجی ۴۵ ساله و خانه‌دار نیز که به همراه نوه خود در این مراسم حضور داشت به خبرنگار ایسنا گفت: با شرکت در این مراسم به نوه خودم عشق به اهل بیت(ع) را آموزش می‌دهم.

وی ادامه داد: ایرانیان همیشه عاشق امام رضا(ع) بوده‌اند و در گرفتاری و مشکلات به این امام عزیز پناه می‌برند، باید به فرزندانمان آموزش دهیم که پیرو راه این عزیزان باشند.

ساره جوکار ۱۶ ساله نیز به خبرنگار ایسنا گفت: امروز در این مراسم شرکت کردم تا به دنیا نشان دهم، شیرازی‌ها عاشق اسلام و امام رضا(ع) هستند و نمی‌توانند با تفرقه افکنی و دروغ‌های مجازی ما را از دین، وطن و رهبرمان دور کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha