• چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061408352
  • خبرنگار : 71588

وزیر تندروی صهیونیست: مذاکرات با حماس متوقف شود

وزیر تندروی صهیونیست: مذاکرات با حماس متوقف شود

در بحبوحه تشدید اعتراضات در اراضی اشغالی و افزایش نارضایتی‌ها از کابینه بنیامین نتانیاهو در پی اعلام کشته شدن ۶ اسیر صهیونیست، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار خاتمه بخشیدن به مذاکرات درخصوص حصول آتش‌بس و تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شد.

به گزارش ایسنا، ایتامار بن‌ گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «ما برای پایان دادن به مذاکرات با حماس تلاش می‌کنیم، دولتی که ۶ تن از اسیرانش با خونسردی کشته شده‌اند، با قاتلان مذاکره نمی‌کند بلکه مذاکرات را متوقف می‌کند.»

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، این وزیر تندروی صهیونیست همچنین گفت: «ما نه تنها باید مذاکرات با حماس را متوقف کنیم، بلکه باید مانع ورود سوخت و برق به نوار غزه نیز بشویم.»

بن‌ گویر در ادامه افزود: «ما باید ورود سوخت و برق به غزه را متوقف کنیم تا حماس تسلیم شود، ادامه یافتن مذاکرات تنها منجر به ترغیب و تحریک آنها به ارتکاب تروریسم بیشتر در مناطقی از جمله کرانه باختری می‌شود.»

پیشتر بنی گانتس، رئیس حزب «اردوگاه رسمی» و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفت: همه شهروندان اسرائیلی خواهان بازگرداندن گروگان‌ها در غزه هستند. اسرائیل بهای سنگینی در این جنگ پرداخت کرده‌ و بالاترین هدف بازگرداندن گروگان‌هاست. نتانیاهو تصمیم راهبردی درباره غزه ندارد و راه‌حلی برای گذرگاه رفح نمی‌دهد.

وی افزود: مشکل محور فیلادلفیا نیست بلکه مشکل نبود تصمیات راهبردی شفاف است. محور فیلادلفیا یک چالش عملیاتی است اما تهدیدی وجودی علیه امنیت اسرائیل محسوب نمی‌شود.

گادی آیزنکوت، عضو کنست و وزیر سابق کابینه منحل شده رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده بود آنچه نتانیاهو با وزیر جنگ و اعضای کابینه انجام می‌دهند، بیهوده است. امتناع نتانیاهو از تعیین اهداف برای جنگ، وضعیت فعلی را به وجود آورده است. وضعیت استراتژیک رژیم صهیونیستی به دلیل محور فیلادلفیا فرو نخواهد پاشید و آزادی گروگان‌ها در اولویت است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در تلاش برای توجیه سنگ‌اندازی‌های خود در مسیر دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرای غزه، مدعی شده بود حماس به کمک مصر از طریق محور فیلادلفیا سلاح وارد می‌کند. او گفت چون حماس به این محور نیاز دارد، از فیلادلفیا خارج نمی‌شود.

پیشتر مصر مخالفت خود را با اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونستی اعلام کرد «چرا که او با درگیر کردن نام مصر تلاش می‌کند تا مانع از دستیابی به توافق آتش‌بس ‌شود و توجه اسرائیلی‌ها را از آن منحرف کند.»

همزمان خانواده‌های اسرای صهیونیستی تقریبا هر روز تظاهرات کرده و خواهان توافق فوری برای تبادل اسرا هستند.

موضوع ماندن و یا نماندن در محور فیلادلفیا به عامل اختلاف میان مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و درحالی که سران نظامی این رژیم ماندن در آن را بیهوده می‌دانند، نتانیاهو و وزرای تندروی او بر ضرورت حفظ حضور نظامی در این محور تاکید دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha