• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403061308239
  • خبرنگار : 71592

تاکید بر عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از محور فیلادلفیا به‌عنوان بخشی از آتش‌بس

تاکید بر عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از محور فیلادلفیا به‌عنوان بخشی از آتش‌بس

عضو ارشد حماس بار دیگر بر عقب‌نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از محور فیلادلفیا تاکید کرد و گفت بدون انجام این کار، آتش‌بسی در کار نیست.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» از رهبران ارشد حماس امروز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت موضع مقاومت درخصوص محور فیلادلفیا روشن است و هرگونه توافق برای حضور اشغالگر در آن را رد می‌کند. اگر واشنگتن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی از فیلادلفیا نکند باید برای نجات او از تبعات کشته شدن اسرای صهیونیستی تلاش کند.

این رهبر حماس تصریح کرد صحبت‌هایی با میانجیگران راجع به قصد رئیس‌جمهور آمریکا درباره ارائه پیشنهاد جدید آتش‌بس وجود دارد اما مطمئنا دولت آمریکا که شریک رژیم صهیونیستی در جنایات نسل‌کشی در غزه است به شکل مناسب بر نتانیاهو و کابینه او اعمال فشار نکرده و با حمایت سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی ادامه جنگ را برای این رژیم آسان کرده است.

حمدان گفت صحبت‌های آمریکا در مورد ارائه یک طرح توافق جدید برای آتش‌بس، تلاشی برای مهار خشم در نتیجه شکست رژیم صهیونیستی و آمریکا و تلاش اضافی برای خرید زمان بیشتر برای نتانیاهو جهت کشتار بیشتر علیه مردم فلسطین است.

رهبر حماس ادامه داد: نیازی به طرح توافق جدید نیست بلکه باید نتانیاهو وادار به پذیرش طرح توافق شود که دوم ژوئیه مطرح شد و مقاومت هم با آن موافقت کرد. راه‌حل این است و نیازی به مذاکرات بیشتر که هیچ افق و چشم‌اندازی ندارد، نیست. نتانیاهو در نشست خبری روز دوشنبه به صراحت گفت هیچ طرح جدیدی را نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد محور فیلادلفیا را نتانیاهو به یک معضل تبدیل کرده است و کافی است که آمریکایی‌ها بگویند به طرح توافق پیشنهادی دوم ژوئیه پایبند هستند که شامل عقب‌نشینی از فیلادلفیا است. مقاومت هم اعلام کرده موضعش روشن است و حضور طرف سوم در آن را نمی‌پذیرد. رژیم صهیونیستی با بقای در محور فیلادلفیا به دنبال کنترل بر گذرگاه رفح و ادامه محاصره ملت فلسطین است و مقاومت هیچ گونه محاصره‌ای را نمی‌پذیرد.

حمدان گفت: مقاومت اطلاع داده است که در صورت عدم عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا، هیچ طرحی را که اجازه بقای اشغالگر را در آن می‌دهد، نمی‌پذیرد. شاید رئیس جمهور آمریکا وقتی گفت که نتانیاهو مسئولیت قتل شش زندانی را بر عهده دارد، اظهار نظر مهمی کرد.

این رهبر حماس با اشاره به محکومیت اظهارات نتانیاهو درباره محور فیلادلفیا توسط قاهره که ادعا کرده بود حماس با کمک مصر از طریق این محور سلاح وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: این موضع‌گیری وزارت خارجه مصر مهم بود که نخواست در بازی‌های نتانیاهو برای ابقای بحران موجود شرکت داشته باشد. بنابراین موضع مقاومت روشن است محور فیلادلفیا بخشی از عملیات عقب‌نشینی از نوار غزه است که برای انعقاد توافق بر سر آن توافق شده است که شامل آتش‌بس، خروج کامل از نوار غزه و تبادل اسرا است.

حمدان تاکید کرد اگر دولت آمریکا عقب نشینی کامل از محور فیلادلفیا را نادیده بگیرد، عملاً راه نجاتی برای نتانیاهو فراهم می‌کند تا بتواند به کشتار ادامه دهد و او را از واکنش به قتل ۶ اسیر صهیونیست که او و کابینه نازی‌اش مسئول آن هستند، نجات دهد.

وی تصریح کرد: یک برون‌رفت روشن وجود دارد، پنجم ماه مه طرحی به حماس ارائه شد و آن را قبول کرد اما نتانیاهو نپذیرفت و دوباره طرحی در دوم ژوئیه ارائه شد که حماس پذیرفت و باز هم نتانیاهو رد کرد. تلاش دولت آمریکا برای صحبت در مورد طرح‌های جدید به این معنی است که نمی‌خواهد به راه حلی دست یابد و آینده اسرای باقی مانده نامعلوم خواهد ماند، زیرا مشخص است که اسرا یا با بمباران رژیم صهیونیستی کشته می‌شوند یا با گلوله‌های مستقیم این رژیم یا در جریان درگیری، همانطور که در اردوگاه النصیرات اتفاق افتاد.

حمدان گفت وقتش رسیده که دولت آمریکا و تل آویو متوجه شوند که ایده آزادی اسرا طبق شروط رژیم صهیونیستی امکان پذیر نیست و تا زمانی که جنگ متوقف نشود و اشغالگر به طور کامل از نوار غزه عقب نشینی‌ نکند، این امکان وجود ندارد.

وی افزود هدف از نشست خبری روز دوشنبه نتانیاهو تلاش بیهوده برای شانه خالی کردن از مسوولیت کشته شدن اسرای صهیونیستی است. زمانش رسیده که دنیا با نتانیاهو به عنوان مجرم جنگی برخورد کند. آیا خون ۶ اسیر صهیونیستی که اخیرا کشته شدند، در نگاه دنیا رنگین‌تر از ۵۰ هزار فلسطینی است که رژیم صهیونیستی آنها را به شهادت رسانده است.

حمدان درباره وضعیت کرانه باختری گفت کرانه باختری اکنون غلیان کرده و مقاومت در خال تشدید است و اقدامات رژیم صهیونیستی در زمان انتفاضه منجر به توقف این جوش و خروش و مقاومت نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha