• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061308226
  • خبرنگار : 50283

از ابتدای تابستان امسال انجام شد؛

نجات جان ۹ غریق در سواحل بندرانزلی

نجات جان ۹ غریق در سواحل بندرانزلی

ایسنا/گیلان رئیس جمعیت هلال احمر بندرانزلی گفت: از ابتدای تابستان امسال تاکنون ۹ نفر از غرق شدگی در سواحل این شهرستان نجات یافتند و خوشبختانه تاکنون فوت در اثر غرق شدگی نداشتیم و امیدواریم تا پایان تابستان نیز شاهد حوادث تلخ نباشیم.

کامبیز راحمی‌پور ‌در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با تلاش‌های نیروهای امدادی و هلال‌احمر جان ۴ غریق در تیر ماه، ۳ غریق در مرداد ماه و از ابتدای شهریور تاکنون نیز ۲ نفر در سواحل شهرستان بندرانزلی از غرق شدگی در دریای خزر نجات یافتند.

وی با بیان اینکه در روزهای پرتردد گردشگران در شهرستان بندرانزلی و کنار ساحل هستیم، افزود: گردشگران از ورود به نقاط خطرآفرین دریا به ویژه زمانی که دریا کولاک است خودداری کرده و به اخطارها و تذکرات امدادگران هلال‌احمر و ناجیان غریق گوش فرا دهند.

راحمی‌پور تاکید کرد: این تذکرات در راستای حفظ جان مسافران عزیز و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در دریا انجام می‌شود تا خاطره‌ای خوش برای مهمانان شهرستان بندرانزلی از حضور در سواحل و کنار دریا باقی بماند.

نجات جان ۹ غریق در سواحل بندرانزلی

رئیس جمعیت هلال احمر بندرانزلی با بیان اینکه در مجموع ۱۷۰ ناجی غریق در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: از این تعداد ۶۰ ناجی در ساحل غازیان، ۶۰ ناجی در ساحل بندرانزلی، ۳۲ ناجی در بخش‌ روستایی غرب و ۱۸ ناجی نیز در شرق شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: روزانه تا ۲۵ نفر نیز از نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر در سواحل مستقر هستند.

راحمی‌پور با اشاره به گشت موتوری هلال‌احمر تصریح کرد: ۳ گشت موتوری از محور کپورچال تا سفیدکنار، یک گشت موتوری از طرح پاسداران تا انتهای موج‌شکن، یک گشت موتوری نیز از موج‌شکن تا طالب آباد حضور دارند.

نجات جان ۹ غریق در سواحل بندرانزلی

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بندرانزلی گفت: ۲ آمبولانس در غازیان و بندرانزلی مستقر است ضمن اینکه آمبولانس اداره کل بنادر و دریانوردی روزهای تعطیل و جمعه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ ساحل غازیان را پوشش می‌دهد.

وی در خصوص آموزش چهره به چهره کمک‌های اولیه که توسط مربیان مستقر در ساحل انجام می‌شود، تاکید کرد: از ابتدای تابستان امسال تاکنون در مجموع ۲۹ مربی در این زمینه فعالیت داشتند.

  انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha